Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
64 — тѣйшихъ пяти патріарсехъ, до Никона еретика и
новаго отступника, возмутившаго святую церковь, и
нынѣ, во 174 году, непріемлющихъ развращенныхъ
новыхъ книгъ с лукавыми догматы многихъ овецъ,
овѣхъ расточиша по странамъ, овѣхъ по темни¬
цамъ заключиша, овѣхъ же юзами желѣзными обло-
жигаа, овѣхъ же, — о, внуши небо и земле! — свя¬
щеннаго сана лишиша и суемудренному проклятію
предаша, сами суще отвсуду прокляты и связаны
святыми отцы х), и глаголютъ, оправдуя себе, сице,
яко аще и мы кого не благословляемъ и отлучаемъ,
и проклинаемъ непокарающихся нашему собору и
уложенію, и Божій судъ нашему суду послѣдуетъ. Здѣ же имамы свидѣтелства отъ божественныхъ
писаній, яко аще и святитель будетъ еретикъ, или
отступникъ не благословитъ кого, или прокленетъ
отъ православныхъ, но не послѣдуетъ еретическому
суду Божій судъ. Глаголетъ святый2) Деонисій
Ареопагитъ, яко аще паче воли Божіей отлучитъ
святитель, не послѣдуетъ ему божественный судъ3).
Великаго Василія: аще творитъ кто безъ благо¬
словенія быти кого безвременно, самъ будетъ безъ
благословенія. Толкованіе:Епископъ, или презвитеръ
кромѣ правилныя вины отлучая кого отъ опшенія,
самъ безъ причащенія да будетъ, в елико же время,
святитель разсмотритъ, подъ ним же есть. И по
которому правилу насъ осудисте, о прелшенніи вы
епископы, скажите1? Святый Анастасій горы Синай¬ і) На полѣ: Ѳеодорово. '*) На полѣ: Божественный. 3) На полѣ: Книга игумена Іосифа волоцкаго на еретики. *