Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 57 — моихъ согнувся вдвое, и бысть яко мясище нѣкое.
Біяхъ же его о лавочку, вопія: Господи, помози ми,
Господи, помози ми! Пресвятая Богородице, помо¬
зи ми! А другій бѣсъ отдалече стояше и бѣжати
хотяше, но не можаше. Утрудихжеся тако бія бѣ¬
са, и яко отъ сна возбнувъ, отдыпіахся, и рунѣ мои
бѣ мокры отъ мясища бѣсовскаго, а бѣси изчезоша.
Паки нѣкогда въ нощи возговориша громко подъ
оконномъ моимъ: пріѣздъ бо бысть бѣсомъ на дво¬
ихъ конѣхъ и на двоихъ санѣхъ. Прискочивъ же
единъ сурово, и ятъ мя за горло крѣпко; азъ же
едва возопихъ: Богородице, помилуй мя! Онъ же
исчезе. Великъ бо мя студъ и срамъ содержитъ напи-
сати, но обаче напишу безвѣрство мое ко святому
Ѳилиппу митрополиту. Имѣхъ у себе два канунца:
единъ чюдотворцемъ соловецкимъ, а другій Ѳилиппу,
и по вся дни прочитахъ в келейномъ правилѣ, но
единъ с маловѣріемъ, еже есть Ѳилипповъ, отнели-
же и в пустыни сѣдохъ. Еще же иомышляхъ отлу-
чити Ѳилипповъ канонъ и не пѣти его. И тако
пребыхъ, боряся с помысломъ, содержимъ маловѣ¬
ріемъ ко святому. И нѣкогда в нощи явимися свя¬
тый Ѳилипъ, гнѣваяйся на мя. И азъ на землю
падохъ, поклонихся ему. Ѳнъ же пребывая гнѣваяся.
И зрю съ нимъ чюдотворцевъ соловецкихъ Зосиму
и Саватія, и иныхъ многихъ, молящихся о мнѣ, да
проститъ мя, глаголюще: прости, отче, его, и испра¬
вится онъ. Святый же и прости мя, рекъ: Богъ
проститъ тя! Паки иногда помышляхъ азъ, многогрѣшный