Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 24 — кдюченіемъ послѣдняго вопроса и отвѣта, и изъ третьей
главы слѣдующіе вопросы и отвѣты, и въ слѣдующемъ
порядкѣ: 1, 2 (не вполнѣ), 15, 16, 17, 27, 28.) 4. О еже како познати еретика. (И въ этой главѣ продолжаются выписки изъ Большаго
Катихизиса, именно изъ третьей же главы вопросы и от¬
вѣты 24, 25, 26. Послѣдній отвѣтъ не доведенъ до конца,
а конченъ слѣд. словами: «всяжъ сія не тако имѣютъ, но
инако, и нечестиво и неправо мудрствуютъ и вся тво¬
рятъ сія къ предщенію вѣрныхъ»). 5. О православныхъ церковныхъ догматѣхъ свидѣ¬
тельства отъ божественныхъ писаній: о символѣ вѣры, и о святомъ аллилуіи, и о сложеніи перстовъ
въ знаменіе (зіс) христіанскомъ и о прочихъ церковныхъ догма¬
тѣхъ, ихже нынѣ отступницы истребляютъ изъ церкви и своѣ
еретическія влагаютъ, и тѣмъ церковь Христову раздираютъ и
• чадъ ея оскорбляютъ зело, зело. Вѣстно ти буди, всякій сыне церковный, о сим¬
волѣ православныя вѣры, егоже разодралъ Никонъ
еретикъ, бывшій патріярхъ московскій. Первое при¬
ложилъ іже ко Ісусу въ символѣ, — гдѣ было: и во
единаго Господа Ісуса Христа, а нынѣ вездѣ пи¬
шетъ: Іисуса Христа, а не Ісуса. И нигдѣ отнюдь,
братіе, во святыхъ книгахъ древнихъ не обрѣтает¬
ся еже бы Іисусъ Христосъ, но вездѣ Ісусъ Хрис¬
тосъ. Ей тако. А тою прибавошною литерою [и] отдѣ¬
ляютъ человѣчество Сына Божія во инъ составъ
отъ божества Бога Слова. Въ томъ же символѣ вы-
нялъ азъ,— гдѣ было: рождена, а не сотворена, и: его
же царствію нѣсть конца, а нынѣ глаголютъ: рож¬
дена несотворенна, и: его же царствію не будетъ