Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 18 небо отверзеся, чада Божія быхомъ. Подобаетъ по-
кланятися знаменію Христову. Идѣ же будетъ крестъ
его, тамо и онъ есть. Святый Ефремъ: Назнаменуемъ на дверехъ, и
на чедѣхъ нашихъ, и на устѣхъ, и на перьсѣхъ и
на всѣхъ удесѣхъ животворящій крестъ; вооружа¬
емся непобѣдимымъ симъ христіанскимъ оружіемъ. Святый Кирилъ Іеросалимскій пишетъ: Не сты¬
димся крестомъ Христовымъ, но во всѣхъ дѣлѣхъ
нашихъ знаменаемся имъ, востающе и глаголюще,
ходяще и сѣдяще, и піюще, и вкратцѣ рещи во
всякомъ дѣлѣ. Часъ (?) вторый. Аще кто хощетъ по
мнѣ ити, да отвержется себе и возметъ крестъ свой
на кійждо день, и послѣдуетъ ми. И иже не носитъ
креста своего и вослѣдъ мене грядетъ, не можетъ
мой быти ученикъ. Отъ сихъ святаго Евангелія
словесъ благоволенія взяхъ къ познанію четырехъ
подобій, о еже како носити крестъ Христовъ, иже
велми потребны суть правовѣрующимъ и безъ нихъ
спастися не возможно. Первое о потребнѣйшемъ
воспоможеніи, сирѣчь о еже на главу, или на чело
положеніи креста на себѣ на всяко время, во вся¬
кихъ дѣлѣхъ нашихъ и на всякомъ мѣстѣ, и о еже
на себѣ носимъ еговъ, имже любовь наша къ Спасу
Христу является. А еже мнози отъ безумныхъ, или
горделивыхъ гнушаются носити креста Господня,
да разумѣютъ вышереченная святаго Евангелія сло¬
веса, яко Спаситель Христосъ повелѣ носити его,
и аще кто не носитъ его, нѣсть его ученикъ. И аще
речетъ кто, яко сія Христова словеса во инъ образъ
положены суть; мы же, возрѣвше писанія святыхъ и