Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 429 — тыхъ, яко неправое крещеніе не вмѣняется, но паче
оскверненіе, и посему злѣ крестивыйся добрѣ вѣ-
ровати не можетъ, яко зло есть крещеніе умышлен¬
ное (н) Богоотступникомъ. Первое превращеніе въ
немъ: въ символѣ православныя вѣры пресвятое
имя Господа нашего Ісуса Христа, нареченное отъ
Господа святымъ ангеломъ, премѣнилъ (н) сана извер¬
женный со Арсеніемъ еретикомъ, напечатали сице:
и во единаго Господа Іисуса Христа. И о семъ ихъ
мудрованіи лукавомъ писано въ предисловіяхъ во
Апокалипсисахъ толковыхъ острожской печати, яко
сія прелесть Керинѳа еретика: сей злочестивый
Керинѳъ тако мудрствовалъ, послѣдуя Несторію
проклятому. Той Несторій не убояшеся Господа
нашего Ісуса Христа на два состава раздѣлите,
улишая окаянный Сына Божія божества, тако и
рождьшую Его Матерь богородичнаго званія. Се¬
му жъ Несторію подобно отступникъ (н) со ученики
своими умысли, и симъ приложеніемъ союза единаго
весь сѵмволъ православныя вѣры исказили, послѣдуя
Несторію окаянному еретику, приложили ко Ісу-
сову имени литеру иже. И сіе ихъ мудрованіе зѣло
хулно и нечестиво: сею прибавочною литерою иже
отдѣляютъ человѣчество Сына Божія во инъ составъ
отъ божества вездѣ въ новыхъ своихъ книгахъ.
А прилагаючи иже ко Ісусу, толкуютъ богохулно:
литера де образуетъ божество во Христѣ, а иже
де человѣчество, а слово и ерь и рцы и твердо
у нихъ не растолковано, что тѣми словами во Христѣ
исповѣдуютъ пьяніи философи окаянніи. И Наввина
Ісуса и Сирахова Ісуса, и Оседекова Ісуса равны