Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
рицая. Сему подобно сотвори Никонъ, сана извер¬
женный, о немже свидѣтелствуетъ той же Паисѣя
митрополитъ въ писаніи своемъ, глаголя сице:
О, недостойства! о, прелесть сатанина! о, неизвы-
ченная новость! Новый Іерусалимникъ! Не было
пророчества о твоемъ непрямомъ Іеросалимѣ! Единъ
ес'гь Іерусалимъ на землии) въ немже судити бу¬
детъ Христосъ всей вселѣннѣй въ правду и воз¬
дастъ комуждо по дѣломъ его. А вторый Іероса-
лимъ на небеси. А третій Іерусалимъ никто не
именовалъ3), токмо окаянный Манентъ еретикъ и
нашъ Никонъ, въ Русіи4). Блаженный Максимъ
Грекъ глаголетъ въ книзѣ своей: аще бы который
царь и всею вселенною владалъ, и ни единаго
мѣста не смѣетъ нарещи Іерусалимомъ: единъ бо
есть Іерусалимъ 3) на земли, и едина земля Іюдѣй- салнмъ нарещн, точію окаяпный Манентъ, еретикъ, нже и Пара¬
клита себе ішенова и двѣ женѣ, съ ннмаже блудъ творяше, Прн-
скнллу и Макснмиллу, пророчицы ныеноваше, градецъ же нѣкій... 2) Селу подобно сотвори Никонъ сана изверженный, егоже при¬
шествіе непросто, но но дѣйству саташтну, якоже рече Апостолъ,
и по числу звѣри 666, о нелже свидѣтельствуетъ той же Паисія,
глаголя сице: о не достониство, о прелесть, о нензвычеішая новость!
Новый Іерусалимникъ, любитель новыхъ рѣчей мужъ! Не было про¬
рочества о твоемъ новомъ Іерусалимѣ! О Никопе! Ново пнсмо
нарицаешь, въ жиды еднномудръствуя. Жпдове бо желаютъ и дожи¬
даются тебе, что изыдетъ воилотитися и роднтися новый Месія
въ новомъ Іерусалимѣ. На удачю, О Ннконе! Не въ твоемъ ли
мѣстѣ Іерусалимѣ антихристова будетъ родите.іпица? Покинь чело-
вѣче. Не шути® святыми дѣды Л Не играй рѣчьмн богоданными. Единъ
есть Іерусалимъ на земли... 3) никто ие здумалъ... 4) окаянный Манентъ и сынъ ногибелный Никонъ, но не иодо-
стоинству. *) глаголетъ въ книгѣ своей: никоторый градъ, рече, называли.
Іерусалимомъ, аще и всею вселеиною обладаетъ; единъ есть Іеро-