Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 37У — квамъ, Божіе жилище! Разумѣйте церковь, яко\
нарече ю Христосъ въ жилище ') себѣ до вѣка.
Но сокращу о семъ за умноженіе свидѣтельства. /
Чти, государь, о семъ въ Книгѣ о правой вѣрѣ^)/
главу 1-іф О, Никоне! Всякъ бо возненавидѣ и не
вѣрова въ Сіонѣ бывшимъ тайнамъ, постыдится отъ
Господа, и яко трава отъ огня посохнетъ 3). Но про¬
року бо Амосу: люте хулящимъ Сіона. И Давыдъ
утвержаетъ: да постыдятся, рече, и возвратятся
во адъ вси ненавидящій Сіона. Смѣху же достойно,
паче же плачю: Истру рѣку званіе Іорданомъ, и сію
тако не хотящихъ звати Іорданомъ, такоже и градъ
его Іерусалимомъ, многимъ скорбь сотвори за сіе'1).
Строящій же его Іерусалимъ, сирѣчь горкой Сіонъ,
многи и несказанны бѣды нодъяпіа отъ пристав¬
никъ его. Вправду Паисѣя, митрополитъ Газскій,
писалъ и его Никоновъ Іерусалимъ Никополимъ
именовагае, сирѣчь градовомъ смятеніе. Никтоже
бо отъ отецъ, ни отъ благочестивыхъ царей не
смѣяху никоторое жилище Іерусалимомъ нарещи,
токмо окаянный единъ Манентъ еретикъ въ ІІа-
лестинахъ нѣгдѣ градецъ нѣкій “) во Аоригійстѣй
области, емуже имя ІІепузанъ, Іерусалимомъ на- Разумѣй же церковь ц нарече ю въ жилище... 4) Чти, государь, книгу о правой вѣрѣ... :і) иссохше. '■) И сихъ ради не хотящихъ зватн Іерусалимомъ и Іорданомъ,
многимъ скорбь сотвори. 3) Въ правду Паисія митрополитъ 1’азскіП его Никоновъ Іеруса¬
лимъ ІІнконолнмъ нарече, сіи рѣчь градовомъ смятеніе, убо погре-
ческн іаннкитосъ ннкосъ толкуется, ради грѣха и смуты, которая
нрнлучплася въ нервомъ основаніи его. ІІнкто же отъ отецъ нн
- отъ благочестивыхъ царей смѣя которое жилище или градъ Іеру-