Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 360 — И всякъ православный христіанинъ помни Богомъ
рѳченное. Что носиши на тѣлѣ своемъ,— не истинный
ли крестъ Христовъ*), на немже волею плотію
нашего ради спасенія пострада? То ти есть завѣтъ
Божій, то ти есть знаменіе царя Христа, то ти есть
хоругви небесныхъ воинствъ, тѣмъ ты познанъ бу-
деши, яко Христовъ еси. И аще вопросятъ насъ
Никона еретика ученицы, рцемъ имъ сице* 2), яко
же есть писано: язвы Господа Ісуса на тѣлѣ моемъ
носящу ми. Егда же рекутъ: гдѣ и кто повелѣ?
рцемъ ему: яко Господь понесе его, якоже выше
рѣхомъ. Аще ли еще вопроситъ кто, отбѣгай отъ
него,—виждь3), яко невѣренъ есть. Понеже, государь,
егда человѣкъ многа испытуетъ и о божественныхъ
вещѣхъ имѣетъ сердце высоко, и Богъ тому воз¬
носится, онъ же во адъ снисходитъ, понеже выше
, себе взыскуетъ, а преданная ему не хранитъ. Святіи
отцы4 *) глаголютъ: велія тайна въ семъ знаменіи
святыя нераздѣлимыя Троица, Отца, и Сына, и Свя¬
таго Духа, прославляется; идѣже бо крестъ Христовъ,
ту и Онъ есть; и симъ знаменіемъ благочестивіи
отъ невѣрныхъ раздѣляются и врагомъ страшни
бываютъ 3). А онъ, Никонъ 6), по діяволю наученію, ') И всякъ православный христіанинъ помни Богомъ, что носиши
на тѣлѣ своемъ образъ креста Христова... 2) И аще вопросятъ насъ Никона еретика ученицы: что то есть?
рцемъ сице... ®) отбѣгни отъ него, вѣждь... 4) Понеже вей святіи отцы... ») раздѣляемся и врагомъ страшни бываемъ. с) А онъ, государь, Никонъ...