Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
359 — крестовъ на себѣ не носити 1). Они же, сицева отъ
папы пріимше, нужды ради Турскаго царя, да и
намъ нынѣ носити возбраняютъ и хотятъ насъ та¬
ковыя благодати Божія и непобѣдимаго на враги
оружія лишенныхъ сотворити. Аіце ли, государь,
мы сіе оружіе повержемъ отъ себе и ходити учнемъ
безъ крестовъ, якоже и Греки нынѣ ходятъ. — сего
не даждь намъ Боже и помыслити: то явно, госу¬
дарь, предани будемъ діяволу, и конечную радость
врагу сотворимъ, и дерзновеніе ему на себя пода¬
димъ. Понеже и сами они, проклятіи бѣсове, сви-
дѣтельствоваху, якоже пишетъ во отеческихъ книгахъ
и въ книгѣ Кормчей печатной помянуто: воиро-
сившу *) ихъ нѣкоему святу мужу: которыхъ, рече,
вещей они боятся болѣ всѣхъ?* 2 3) Бѣси же рѣша
ему: поистиннѣ имате три вещи, велми противля-
ющіяся намъ: едину отъ нихъ на шеѣ вашей обѣ-
шаете, еже есть крестъ Христовъ, другую ясте,
третію, еже мыетеся 4). И того ради вси святіи еди¬
номысленно крестъ Христовъ правовѣрнымъ всегда
носити на себѣ повелѣваютъ, понеже самъ Господь
понесе его, когда на страсть волную идый, то и
намъ, вѣровавшимъ ему, завѣща понести крестъ,
яко же божественный Лука Евангелистъ глаголетъ:
емше Симона нѣкоего Киринѣя, грядуща съ села,
возложиша нань крестъ носити по Ісусѣ. Тогда
и благоразумный разбойникъ вниде крестомъ въ рай. ') третіе же на рамѣхъ крестовъ не носити... 2) и въ книгѣ печатной Кормчей: воироснвшу... •') онн боятся отъ всѣхъ? 4) другую и ііроч. нѣтъ.