Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 353 — держимо и славимо есть. Той бо крестъ, наньже
вгпедъ Господь и такову славу свою показа, кипа¬
рисомъ и певгомъ и кедромъ, яко всему міру явлено
есть1). Бъ тѣхъ бо трехъ древесѣхъ, яко же прежній
учители свидѣтельствуютъ, сотворенъ бысть крестъ,
нань же * 2) впіедъ Господь прослави церковь. И во
Охтае3 * *) третьяго гласа, въ среду и въ пятокъ,
въ сѣдалнахъ на утрени, пишетъ сице: на кипарисѣ,
и певгѣ, и кедрѣ вознеслся еси Агньче Божій.
Такоже и во многосложномъ своемъ посланіи Гер¬
манъ патріархъ пишетъ сице: яко честный и живо¬
творящій крестъ отъ трехъ древъ, кипариса, и пѣвга,
и кедра, въ тридневную смерть Господа Ісуса со¬
дѣланъ бысть. ІІо сихъ же и преподобный Григорій
Синаитъ въ крестодневномъ канонѣ творенія своего,
во многихъ мѣстѣхъ, воспоминаетъ о истинномъ
тричастномъ крестѣ, и пишетъ сице: кресте три-
составне и трисвѣтне, кресте треблаженне, три¬
обоюдный мечь, древо трелюбезное и знаменіе непо¬
стижимыя Троицы, крестъ трисоставный, Троицы бо
носитъ трисоставныя *) образъ. Такоже, и прочій
святіи :!) пишутъ и почитаютъ той истинный и три¬
частный 6) крестъ Христовъ, а не крыжъ двое-
частный, о немже никтоже отъ святыхъ воспомяну
ни во единомъ словѣ, еже бы предпочтену быти і) такову славу свою показа, яко всему міру явлена есть кипа¬ рисомъ, и певгомъ, н кедромъ,
на немже... 3) п въ Октаѣ, государь... '*) трисоставныіі... :>) Такоже, государь, и вси святіи... •*) трнсоставныіг. >Іат. для ист. раскола. 23