Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 343 иніи же Илію, а иныя Іеремію1). По семъ самыхъ
вопросилъ ученикъ своихъ: вы же кого мя глаголете
быти1? Рече Петръ: ты еси Христосъ, Сынъ Бога
живаго. И Христосъ ублажи Петра, яко Сына его Божія
проповѣда. На томъ бо основаніи* 2) созда церковь
свою Христосъ и се исповѣданіе основаніе хощетъ
быти вѣрующимъ. Не имый же основанія сего, еже
есть Сына Божія въ молитвѣ не исповѣдаетъ, аще
и добродѣтели великія зиждетъ, всуе и разслабленно,
понеже свидѣтельствуетъ Владыка въ пресвятомъ
Евангеліи: вѣруяй въ мя не имать быти осуденъ,
а не вѣруяй въ мя уже осужденъ есть, яко не
вѣрова во имя Сына Божія единороднаго. Что же
еще сынъ? Вѣруяй въ Сына имать животъ вѣчный:
а иже не вѣруетъ въ Сына, не узритъ живота, но
гнѣвъ Божій пребываетъ на немъ. И паки той же
рече Христосъ3): не чтетъ Сына, не чтетъ и Отца,
пославшаго мя. И како4) смѣютъ ученицы окаяннаго
Никона заповѣдывати Сына Божія въ молитвѣ не
поминати1? Иже не чтетъ, рече, Сына, не чтетъ и
Отца, пославшаго его; а исповѣдавый Сына, сей и
Отца имать. И самъ Спасъ нашъ слѣпорожденнаго
вопросилъ, иже бреніемъ отверзе очи ему. Егда
жидове изгнаша его вонъ, обрѣте его Христосъ и
рече ему: ты вѣруеши ли въ Сына Божія1? Онъ же
рече: вѣрую, Господи, и поклонися ему; вѣрую въ тя,
Сына Божія, и прославляю тя; вѣрую, Владыко, и ’) л иніи же Илію и Еремію. 2) на томъ бо исповѣданіи... 3) И паки тоГі же: иже, рече... О И како, государь...