Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 342 — и въ книгѣ Нила С орскаго, и въ житіи Михаила
Малеина, и въ книгѣ Кирилла Іеросалимскаго пишетъ
и зѣло богословно полагаетъ: егда, рече, лукавый
помыслъ приходитъ, или приводитъ тя ко грѣху,
прекрести лице свое и призови распеншагося на
крестѣ, глаголя: Господи, Ісусе Христе, Сыне Божій,
помилуй мя, и тако удалится отъ тебе злый помыслъ.
И въ книгѣ Іоагіна Лѣствичника единоглагольную
молитву Ісусовѵ рече, сирѣчь на единаго Господа
нашего Ісуса Христа взирая, и молитеся о спасеніи
своемъ сице: Господи, Ісусе Христе, Сыне Божій,
помилуй мя. И паки прирекъ: крѣпчайши бо1) сего
оружія не обрящеши ни на небеси, ни на земли. Тако
же, государь, пишетъ и въ главахъ духовнаго закона
противъ ихъ нынѣшняго мудрованія, написано сице:
яко всуе, рече, мятутся любопрящеся не глаголати
сице: Господи, Ісусе Христе, Сыне Божій, помилуй
мя. И то, государь, божественное писаніе явѣ имъ
возражаетъ, и слышати намъ сего ихъ новаго ученія
не повелѣваетъ* 2). И въ книгѣ Іосифа Волоцкаго,
въ словѣ 7-мъ противу новыхъ жидовъ, пишетъ,
тако же учитъ вѣрныхъ молитву творити: Господи,
Ісусе Христе, Сыне Божій, помилуй насъ. И паки
Евангеліе отъ Іоанна: егда вопросилъ Господь3)
ученикъ своихъ, самъ вся вѣдый, како его называютъ
человѣцы, они л:е сказаша: Іоанна Крестителя, *) Сыне Божій помилуй; и паки нрирекъ мл. Крѣпчайши бо... *) и намъ слышати сего ихъ новаго Никонова ученія и учениковъ
его не повелѣваетъ. 3) И паки Евангеліе и отъ Іоанна: и егда вопроситъ Господь
Ісусъ Христосъ...