Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 340 — Ѳеоѳанъ Іеросалимскій былъ при царѣ ‘) Михаилѣ;
а вѣры православныя у насъ въ церковныхъ догма-
тѣхъ не хулили, но и во всемъ хвалили, и благода¬
рили Бога, яко-де* 2) едино царство на земли благо¬
честіемъ сіяетъ, яко солнце, а то-де вси3) зловѣріемъ
падоша. И намъ, отцы и братіе, зѣло блюстися подобаетъ
нынѣшнихъ злыхъ пастырей, иже глаголютъ хулу
на Бога и на святыхъ Его, яко зло есть тремя
персты креститися по новому злочестивому ученію.
Таковіи Христа воплотившагося Бога нашего отме¬
таются по вышереченному, и ученіе то бѣсовское
есть, ученіе проклятое. Нынѣшнихъ властей сатана
прельстилъ такъ повелѣвати креститися людемъ, и
себѣ готовитъ ихъ сатана на поклоненіе и пріиманіе
антихриста, пагубнаго сына, отъ егоже прелести
. пощади насъ Господи, Ісусе Христе, Сыне Божій,
и помилуй1). О молитвѣ Ісусовѣ. Да они же, государь, новыя вѣры учители, уче¬
ницы еретика Никона, въ молитвѣ Ісусовѣ Сына
Божія именовати намъ не велятъ, невѣдомо для чего.
А сію, государь, молитву, юже всѣмъ православнымъ
христіяномъ предаша творити вездѣ и на всякомъ
мѣстѣ святіи апостоли и богоносніи отцы, нынѣ ■) при благовѣрномъ дарѣ... *) яко... 3) а то все... Ц отъ его же прелести и пагубы пощади Господи, Ісусе Христе,
Сыне Божій, помилуй насъ.