Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 337 — призываетъ, якоже научиша насъ снятіи перковніи
учители: Златоустъ, апрѣля во 18 день, и Лѣст¬
вичникъ Іоаннъ въ книгѣ своей, листъ 155-й, и
Евангеліе воскресное, недѣля 17, и прочій бого-
словцы. И кто новыхъ богомерскихъ книгъ со мно¬
гими ересми скрытыми не пріемлетъ, на таковыхъ,
государь, они, предатели вѣры, безбожную свою
и пребеззаконную клятву положили. И соборъ, иже
былъ при благовѣрномъ царѣ Иваннѣ и Макаріи
митрополитѣ, и то *) они уничижили, срама ради
своего, что писано тамъ святыхъ отецъ четвертаго
и піестаго вселенскихъ соборовъ, и отъ нихъ про¬
клята: иже, рече, не благословляетъ и не знаме-
нается двѣма персты, якоже и Христосъ, да будетъ
проклятъ, святіи отцы рекота* 2). А они, государь,
ту страшную клятву ни во что полагаютъ и смѣютъ
разрѣшати, и святыхъ отецъ Мелетія и Ѳеодорита, и
Петра3) и Максима облыгаютъ лукавно. Яко же сатана
льстивый возшепта во уши зміею Адаму, подобно тому
и здѣ сосудомъ своимъ, окаяннымъ Никономъ, воз¬
шепта во уши ихъ, яко знаменающіися двѣма персты
два сына проповѣдуютъ. Далече, государь, буди отъ
насъ таковая хула! Пощади насъ Господи! Мы не два
сына, но единаго Сына Божія, тогоже и человѣка
проповѣдуемъ, во дву естеству и воляхъ: Сынъ, рече.
Божій сынъ дѣвичь бываетъ; совершена Бога и совер¬
шена человѣка исповѣдуемъ Христа Бога нашего,
якоже церковь поетъ: не оставль нѣдръ отеческихъ. О тоГі...' 2) понеже святіи отцы рѣкоша. 3) и Петра — нѣтъ. Мат. для ист. раскола. 22