Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 320 — вили живыхъ, заднюю напредъ пренеслъ, еже есть
хъ, и се преломленіе; и мертвыхъ—се премѣненіе,
вмѣсто м — хъ; и во единую святую соборную и
апостольскую церковь, се ю—прибавилъ. А отъ сего,
богословцы рѣша, велика ересь возрастаетъ въ цер¬
кви, якоже Максимъ въ 13 главѣ пишетъ. Тако
и въ книгѣ Большаго Катихисиса пишетъ, яко еди¬
нымъ ‘) азбучнымъ словомъ ересь вносится, неже
многимъ, не въ чинъ поставляемымъ* 2), и подъ ана¬
ѳему полагаетъ таковая творящихъ. И всякому пра¬
вославному христіанину держати непоколебимо свя¬
щенный символъ, еже есть исповѣданіе православныя
вѣры христіанскія, и;ке изложенъ бысть первымъ со¬
боромъ, 318-ю святыхъ отецъ, въ Никейскомъ градѣ,
при великомъ царѣ Константинѣ, и держимъ истин¬
ною цервовію и до днесь3). Вторыйвселенскій соборъ
150 святыхъ отецъ, въ Константинѣ градѣ собрав¬
шихся на духоборца Македонія, хулящаго на Свя¬
тый Духъ истинный и глаголюща создана быти, а
не создателя, и приложили святіи отцы богословіе,
еже о Святѣмъ Дусѣ, сице: и въ Духа Святаго
Господа истиннаго 4). Третій же вселенскій соборъ
бысть святыхъ отецъ, собравшихся во Ефесѣ на хри-
стоборца Несторія хулника: иного быти глаголаше >) въ книгѣ Большаго Катихизиса, въ главѣ, иа листу: яко
единымъ... Ц нежели многими не въ чинъ поставляемыми... 3) И всякому православному священный символъ, еже есть испо¬
вѣданіе православныя вѣры христіанскія, изложенъ бысть пер¬
вымъ соборомъ триста и осмью на десять святыхъ отецъ—въ Ни¬
кейскомъ градѣ, при великомъ царѣ Константинѣ изложенъ бысть.
Ими до сего точію: вѣруемъ и во Св. Духъ... О сице: и въ Духа Святаго Господа истиннаго — въ др. сппс. пѣтъ