Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 303 — нѣсть, и церковь святая того пріемлетъ и никто
его, кромѣ отступника Никона, прежде сего не по¬
хулилъ. Мнози святіи, по немъ бывшій, во своихъ
писаніихъ на него ссылаются и во свидѣтельство
пріемлютъ. Книга о правой вѣрѣ1), глава 9, тоже
сложеніе утвержаетъ. Книга святаго Петра Дама¬
скина* 2), а въ ней пишетъ сице: яко два убо перста
и едина рука являютъ Христа, во двою естеству и во
единомъ составѣ познаваема. Книга святаго Максима
Грека3), глава 40-я, тоже глаголетъ, иже былъ при
великомъ князѣ Василіи. И книга Стоглавъ, въ лѣто
7050 году, при царѣ Иванѣ Васильевичѣ, глава 81,
сице глаголетъ: аще кто двѣма персты4) не благо¬
словляетъ, якоже и Христосъ, или не воображаетъ5)
крестнаго знаменія, да будетъ проклятъ, святіи отцы
рекоша. А послѣ сего собора и подтверженія о
крестѣ былъ святый Филиппъ митрополитъ, и иніи
мнози въ та времена здѣ въ Русіи6) просіяша зна-
меньми и чюдесы. И пять патріарховъ такожде
держаша: яко же благословляли, тѣмъ же сложе¬
ніемъ и себя знаменали, единымъ крестнымъ зна¬
меніемъ, а не двѣма, якоже нынѣ, по словеси про¬
роческому: далъ еси знаменіе боящимся Тебе, Гос¬
поди. Слыши: знаменіе,— едино, а не два. И паки:
да знаменается на насъ свѣтъ лица Твоего Господи. •) Книга о вѣрѣ... 2) Книга Петра Дамаскина... 3) Книга Максима Грека.., 4) при царѣ Иваннѣ, глава 31: аще кто двѣма персты..., з) или не воображаетъ двѣма персты... 6) на Руси...