Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 300 — Христова. Зрите, чіи есте ученицы и кому ослѣпшій
послѣдуете1), тако мудрствуя, еже тремя персты,
слагающе, знаменаетеся и глаголете: во имя святыя
Троицы крестъ Христовъ на себѣ изображаемъ.
О, помраченніи тмою прелести! Словомъ тако гла¬
голете, а дѣломъ своимъ слово ратуете, и, яко Го¬
ліаѳъ своимъ ему мечемъ убіенъ бысть, тако и вы
отъ своего мудрованія обличаетеся. Крестъ Хри¬
стовъ глаголете на себѣ изображати, а распятія
на крестѣ въ сложеніи перстовъ своихъ не испо¬
вѣдуете. Тако васъ Никонъ прелстилъ и себѣ по-
слѣдовати сотворилъ, и яко хоботъ сатанинъ от-
торже третію часть звѣздъ небесныхъ и поверже
ихъ на земное мудрованіе. Три персты слагати,
глаголете во образъ святыя Троицы, кромѣ стра¬
стей Христовыхъ: въ трехъ бо перстахъ едино
естество и дѣйство, и едина воля во тріехъ ипо-
стасѣхъ. Тако бо вѣруете* 2) и исповѣдуетеся: во тріехъ
бо ипостасѣхъ божественныхъ едино существо и дѣй¬
ство, и едино хотѣніе, и воля едина. Зрите безполез¬
наго труда подвижницы, како обличаетеся: словомъ
Христа исповѣдуете вѣдѣти, а дѣлы отмѣщетеся во¬
человѣченія его. Во Христѣ бо два естества и дѣй¬
ства исповѣдуются быти, и двѣ воли, и два хотѣнія,
понеже совершенъ есть Богъ и совершенъ чело¬
вѣкъ, и сугубъ естествомъ, а не составомъ: и во¬
площенны3) бо два естества его непреложны и не-
смѣсны въ немъ познаваемъ. Па чемъ, о прельщеніи, Ц Зрите ли, чіе есте ученицы и кому ослѣпши послѣдуете... 2) вѣруетеся... 3) по воплощеніи...