Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 298 — мерзшее? Аще бо божество единороднаго пострада,
сирѣчь умре со святою плотію его, по Никонову
проклятому мудрованію, то убо и вся святая Троица
пострада, сирѣчь умре, понеже едино божество,
едино естество, едино существо тріемъ нераздѣли¬
мое. Явственно убо здѣ обличаетъ отступника Никона
и учениковъ его, хулящихъ1) самую святую Троицу,
страдателну исповѣдующе, сирѣчь смерти подпадшу
во время спасителныя страсти. Оле нечестія и са¬
танинскаго умышленія и чревохотныя мудрости!
О, новоявленныя филосоѳи!Гдѣ станетъ, иже по васъ
ваше баснословіе во своемъ мудрованіи* 2) глаголя, >) п ученицы его, хуляще... 2) Здѣсь въ ркп. большой пропускъ. Въ др. спнс. читается: Ваше бо
баснословіе паче, а не благословіе. Зрите и внимайте здѣ: единъ бо
отъ Троицы воплотнся благоволеніемъ Отца и содѣйствомъ Пре¬
святаго Духа, а не Троица, и крестъ Христовъ вездѣ глаголется,
а не Троицынъ. Но и сего ради ыы не Троицею крестъ на себѣ
изображаемъ, по тѣми персты, которыя слагаемъ во образъ боже¬
ства съ человѣчествомъ Сына Божія, и исповѣдуемъ въ нихъ еди¬
наго отъ Троицы воплотившагося и страдавша. И аще бы, по вашему
мудрованію, божеству с.традатп, то не бы Слово Божіе требовало
плоть воспріяти. Тѣмъ великія ради милости своея восиріятъ Слово
Божіе плоть и пострада нашего ради спасенія. Аще кто и рещи
дерзнетъ, еже Христосъ Богъ пострада, не погрѣшилъ: тако бо есть.
Но пострада плотію, распятся плотію, умре плотію, но воскресе
божествомъ; то образуетъ, яко въ божествѣ ннчтоже нострада,
но и страждущее воскреси отъ мертвыхъ. Да постыдится убо здѣ
отступникъ, врагъ п еретикъ Никонъ и ученицы его: единаго бо
Господа нашего Ісуса Христа, отъ божества же и человѣчества
разумѣваемаго, п въ сихъ двоихъ естествѣхъ иоклаияемаго, во едино
естество дерзостнѣ и безумнѣ смѣшая, сирѣчь сливая. О прелести
сатанинскаго умышленія! Аще бо едино Христово естество или
божественно всячески или человѣческо будетъ, или аще убо едино
божествено — гдѣ человѣческое? Аще же человѣческое — како не
отверженіи божества бываютъ? Аще лп пріггеся стояти во своемъ
мудрованіи...