Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 296 — менаемся1) и не два сына мудрствуемъ, а единаго
Сына Божія, тогоже и человѣческаго, яко совер¬
шенъ Богъ и совершенъ человѣкъ, и единаго на
крестѣ страдавша плотскимъ своимъ естествомъ, а
божество его безстрастно пребысть. Не Троица бо
на крестѣ распиналася, якоже они своимъ сложе¬
ніемъ мудрствуютъ, но единъ отъ Троицы Христосъ
Богъ нашъ, ия:е не оставлъ нѣдръ отческихъ,
сшедъ на землю, нашего ради спасенія. А сложе¬
ніе трехъ перстовъ, имже* 2) нынѣ повелѣ крести-
тися Никонъ отступникъ со Арсеніемъ еретикомъ,
и нудятъ христіянъ крестити лице свое тремя персты:
и то, государь, ересь проклятая Севирова и армей¬
ская, и Фармоса папы, еретика и отступника пра¬
выхъ догматъ, и Афеса папы же еретика, и нынѣш¬
няго ихъ новаго учителя вновопроповѣдуемаго отъ
нихъ Дамаскина иподьякона. Тѣмъ мудрованіемъ ко
святѣй Троицѣ страсть прилагаютъ. И Діоскорова
со Евтихіемъ, яко воплощеніе Сына Божія отме-
щутъ, единоволниковъ ересь тутъ скрыта: едину
волю во Христѣ исповѣдуютъ крестящеся3) тремя
персты богохулно. Зрите сами себѣ, въ коликій ровъ прелести впа¬
даете, аще и не хотящимъ вамъ, и кому ослѣплшіи
послѣдуете, и коего учителя ученицы. Не того ли
звѣря уди, егоже видѣ Іоаннъ Богословъ восходяща
отъ бездны, и отторгша хоботомъ своимъ третію
часть звѣздъ небесныхъ, и свергша на землю, тако, Р знаыенующеся... 2) ими же... 3) крестящійся...