Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 293 — и еретикъ, Троицу ко кресту пригвождая, Арме-
нинъ и Ѳармоса папы еретика ученикъ, и со Евти-
хіемъ и Діоскоромъ, отметающими вочеловѣченіе
Сына Божія, единомудренъ, едину волю во Христѣ
Бозѣ нашемъ блядословящимъ, и Сергію, и Пиру,
и Павлу еретикома единовѣренъ, и отъ всѣхъ свя¬
тыхъ отецъ проклятъ. Иже не знаменается двѣма
персты, якоже и Христосъ, рѣша святіи отцы, да
будетъ проклятъ. Слышите сія вси, аспиды глухія,
тремя персты повелѣвающій креститися, а святыхъ
отецъ облыгающе, истинное знаменіе ересми назы-
вающе. Да постыдятся убо вси нынѣшній мудрецы,
учащій знаменатися тремя персты христіяномъ,
Троицею крестъ начертающе на лицахъ своихъ
безъ воплощенія Христова. Таковое ихъ мудрованіе
хулно есть и нечестиво: не Троица бо на крестѣ
пострада; но единъ отъ Троицы, Сынъ Божій, во-
плотися отъ пречистыя Дѣвы и пострада плотію. Зри о крестномъ знаменіи. И того ради всякъ христіянинъ, егда творитъ
крестъ на лицы своемъ, слагая десныя руки своея
прежде три персты, палецъ да послѣднихъ два, во
образъ святыя Троицы нераздѣлимыя ’), два же
перста, указателный и великосредній, во образъ дву
естествъ Христовыхъ, нераздѣлно и неслитно стек¬
шихся во единомъ составѣ Бога Слова, якоже
многая священная писанія намъ изъявляютъ о семъ,
яко Слово плоть бысть и вселися въ ны, и прочая. Слово намъ здѣ предлежитъ о крестномъ знаменіи !) нераздѣлпыя...