Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 279 — зумѣете истинну, и истинна свободитъ вы. Учи¬
тель же славяномъ, верховный Христовъ апостолъ,
Андрей первозванный, просвѣтивый Русскую землю
святымъ крещеніемъ и въ Патрѣхъ Ахайскихъ,
Христа ради, распятъ бысть, стремглавъ повѣшенъ,
и, мученъ, учаше предстоящихъ народовъ, вѣрныхъ
сонмъ, глаголя тако: вѣруйте въ Бога Отца истин¬
наго, вѣруйте въ Сына Божія, Господа нашего Ісуса
Христа, Бога истиннаго, вѣруйте въ Духа Святаго,
Господа истиннаго. Такожде и ученицы, Ахайскихъ
церквей пресвитеры и діяконы, пишутъ всѣмъ церк¬
вамъ по вселеннѣй, иже суть на востоцѣ, и на
западѣ, и на юзѣ, и на сѣверѣ: миръ вамъ всѣмъ,
иже вѣруютъ во единаго Бога, Троицу истинную,
истиннаго Отца нерожденна, истиннаго Сына еди¬
нороднаго, истиннаго Духа Святаго, отъ Отца исхо¬
дящаго и на Сынѣ почивающаго; и приложиша:
сію вѣру пріяли есмы отъ святаго Апостола Хри¬
стова Андрея. Такоже и Григорій Богословъ пишетъ
въ словѣ .на пятдесятницу и въ словѣ на святое
Богоявленіе 1). Тако же пишетъ и Василій Великій
въ книзѣ своей, въ словѣ о непорочной вѣрѣ* 2).
Златоустый же Іоаннъ въ словѣ о оглашеніи пишетъ
сице: вѣрую во Святый Духъ истинный, иже отъ
Отца исходящъ, троичное исполненіе, на того упо¬
ваю, на мое освященіе. Симъ поучайтеся душею
и языкомъ всегда. Сія гдушею и языкомъ вопите >) На полѣ: Соборннкъ. 2) н въ словѣ на святое богоявленіе. Никита же, епископъ Ирак-
лійскій тѣ ево слова ясно толкуетъ. Такъ же пишетъ н Великій
Василій въ книгѣ о постничествѣ, въ словѣ о непорочной вѣрѣ.