Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 276 — конца — не будетъ конца ‘), тіи присвояются жи¬
домъ, ждущимъ антихриста; распятаго Господа на¬
шего Ісуса Христа отвергошася. Послушай, госу¬
дарь, и внимай себѣ, что глаголетъ писаніе * 2): во-
царившуся Христу, глаголетъ церковь: Егоже цар¬
ствію шьетъ конца. А они, отступницы, ученицы
Никоновы, начало царствія Христова отвращаю-
щеся, глаголютъ, яко-де прежде Рождества Хри¬
стова глагола архангелъ: царствію Его не будетъ
•тща. То вправду глаголютъ; но сія глагола архан¬
гелъ прежде рождества Христова, Бога нашего,
яко предгрядущему царствію Христову. Егда ро¬
дится Христосъ и егда воцарится Христосъ, тогда
царствію Его нѣсть конца. Прежде бо рождества
Христова нѣсть мощно было рещи: царствію его
шьетъ конца; егда же царствуетъ Христосъ и не
преста царствовати, то шьетъ конца 3). Кто во Хри¬
ста вѣруетъ, той вѣсть, еже не блазнити кого и
блазнится 4 * 6) не подобаетъ. Рече бо Господь во свя¬
томъ Евангеліи: горе тому человѣку, имже соблазнъ
приходитъ, лучше бы ему не родгітисл. Ученицы же
Никоновы 3), символъ православныя вѣры раздрали:
вмѣсто шьетъ конца, положили не будетъ конца % >) вмѣсто вѣсть — не будетъ конца... 2) святое писаніе... 3) Преже бо рождества Христова нѣсть мошно было рещи: нѣсть
конца, егда еще не бѣ начала царствію. Оице нѣсть мошно было
рещи: нѣсть конца, егда еще не бѣ начала царствію. Сице нѣсть
мошно рещи: пе будетъ конца, егда царствуетъ Христосъ, не преста
царствовати, но нѣсть конца. 4) п ни блазнитнся... '■>) ученицы же Никона, сана изверженнаго... • 6) не будетъ конца, якоже уніяты, егда на западъ (къ римскому
костелу приступили, тогда) н въ своемъ символѣ положили: не