Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 270 — сторію еретику, приложили ко Ісусову имени литеру
иже. И сіе ихъ мудрованіе зѣло хулно и нечестиво.
И сею прибавочною литерою ижет отдѣляютъ
человѣчество Сына Божія во инъ составъ отъ бо¬
жества вездѣ въ новыхъ своихъ книгахъ. А при-
лагаючи иже ко Ісусу толкуютъ богохулно: г де
образуетъ *) божество во Христѣ, а иже де человѣче¬
ство. А слово, и еръ, и херъ* 2) и рцы, и твердо у нихъ
не ростолковано, что тѣми словами во Христѣ исповѣ¬
дуютъ піяныя филосоѳи окаянныя. И Наввина Ісуса,
и Сирахова Ісуса, и Оседекова Ісуса равны Сыну Бо¬
жію сотворили 3) нынѣ, по своему ихъ лукавому тол¬
кованію: понеже и тѣмъ Ісусомъ, рабомъ и простымъ
человѣкомъ сущимъ, по липшей же литерѣ, еже есть
иже, приложили. Такъ и тѣ, по ихъ мудрованію, бого-
человѣцы стали ирилагателнаго ради ижа. И что
есть злѣе мудрости сея? И люто воистинну, государь,
сіе мудрованіе ихъ и скрыто, коварно зѣло; толко
отъ разсудителныхъ не утаилося, но и зѣло ясно
отъ божественныхъ писаній обличилося. Еже рещи
Іисусъ, то стало два состава и два сына, четыре
лица въ Троицѣ, а не три; Троица бо имянуется
трисоставная, три лица, три составы, а существо
и царство и господьство едино 4). Во Христѣ бо
два естества исповѣдуются, и двѣ воли, и два хотѣ¬
нія, и два существа: единосущенъ Отцу по боже¬
ству и единосущенъ Матери по человѣчеству; со¬ ’) литера де і образуетъ... 2) и херъ — пропущено... 3) Сыну Божію Ісусу Христу сотворили... 4) три составы, существо едино, едино царство, едино господство.