Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 231 Речетжеся и къ нынѣшнимъ суесловцемъ и не¬
полезнаго труда изобрѣтникомъ сицевая же, которіи
страшніи догматы церковныя превращаютъ въ честь
приснопѣваемыя Богоматере, еже есть: и славнѣй¬
шую воистину серафимъ, и госпожею нарицати не
хотяще, и хулами злочестивно, яко пси, лающе на
иже вышшую суть херувимъ и всея твари честнѣй¬
шую. Но лица ихъ въ срамъ да обратятся. 31. Слово о неправо крестящихся. Прологъ Дек. во 8 день. Василій Великій глаголетъ: креститися подобаетъ
яко же пріяхомъ, а вѣровати, яко крестихомся. Но
сія украде въ церкви сатана помраченною преле¬
стію, истребляя изъ символа истиннаго, да не кре¬
стятся люди во истиннаго. Крещеный бо въ безъ-
истиннаго не можетъ вѣровати во истиннаго, по
сей богословіи святаго Великаго Василія, яко рече:
креститися подобаетъ, яко пріяхомъ, а вѣровати,
яко крестихомся. Гонимый христіянинъ Христа въ себѣ носитъ,
а гонящій сатанѣ работаетъ. Гоненіе бо знаменіе
христіанства есть. А отрада раждаетъ отступленіе.
Елика пакость тѣлу сотворяетъ, толику благодать
душѣ устрояетъ. Безчестіе люби, аки чашу пелыню пріими. Аще
и скорбно ти есть, но на прогнаніе грѣховнаго
вреда. Грѣхъ бо сладостію входитъ, горестію же ис¬
ходитъ. Но горе намъ, яко въ послѣдняя времена