Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 147 правыхъ и сонмѣ велія дѣла Господня, изыскана
во всѣхъ воляхъ его. И индѣ пишетъ: Коли великъ
еси, толико смиряй себе. И сицевъ христолюбецъ
не менши 60 лѣтъ да будетъ, яко присно смерть
предъ очима имѣти будетъ, едино мудрствуя, да благо¬
лѣпіе церкви сохранитъ, и не бы зданій камен¬
ныхъ, ни о строеніи градовъ и селъ, но о спасеніи
душъ человѣческихъ промышляетъ. Но и о сихъ,
Христолюбивый царю, безъ гнѣва послушати благо¬
воли: въ моръ постригши(х)ся и подъ началомъ не-
бывпшхъ, ни своея воли до конца отринувшихъ,
во епископы поставити блюди себе. И ихъ бо ради
не мала бѣда бываетъ въ церкви, еще и мудрствую¬
щихъ и свое хотѣніе творящихъ. Но и о сихъ,
Христолюбивый царю, да (не) сумнишися, яко ску¬
дость архіерей имаши въ державѣ царствія твоего.
Всеа бо области соборомъ безъ сомнѣнія судится
епископъ, но не отвергійся престола съ клятвою,
якоже и Никонъ, власть архіерейскую имущаго
обличена бывша о грѣсѣхъ или въ ереси суща, се же
безъ отвѣта сама о себѣ (самаго себе) связавъ, безсо-
вѣтіемъ держимъ, и дерзостныя ради и не соборны
клятвы и дѣйства самъ себѣ убивъ. Како о томъ
соборъ? Великій князь Василій Васильевичъ митро¬
полита Исидора отъ митрополіи властне изверже
и въ Чюдовъ монастырь посла. Но и Зосима митро¬
полита, новгороцкія ереси суща, 6 архіереовъ
рускихъ со архимариты и игумены отъ сана извер-
гоша и в него мѣсто поставиша Симона, игумена
Троицкаго монастыря, въ митрополиты. Сіе же со-
творше, не правиломъ противящеся, но да не вдов- ю*