Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 138 — правила святыхъ Апостолъ и святыхъ отецъ еще
въ мірскихъ священство пріятъ, не к церкве бо и
престолу поставленъ, но на дворянской дворъ въ
крестовыя попы, оболгавъ архіерея, міра же отвер¬
гшей не любве ради Христовы, ниже смиренія ради,
но внѣшнюю честь и славу гоня, нѣкоему рекшу
къ нему, яко великъ имать быть, аще пострижется,
не съ волею же подружіи своея, но и кленуіціи его,
оставляю (оставль ю)х) любоначалія ради, и отлучися
отъ нея чрезъ правило святыхъ Апостолъ и святыхъ
отецъ. Въ правилѣ пишетъ сице1 2): аще кто дѣв¬
ствуетъ или воздержится, мерзокъ творя бракъ и
яко гнусно отшедъ, а не доброты ради и святаго
дѣвственнаго пребыванія, да будетъ проклятъ3). Да
аще убо проклинаетъ благовѣрія ради отшедшихъ,
еже есть и почествовати (иночествовати), то колми
паче богатства ради и чести. И святыхъ Апостолъ
правило 15-е сице глаголетъ: аще презвитеръ или
діяконъ помощницу свою изженетъ, да отлучится;
аще же не введетъ ю паки, да извержется. Богат¬
ства же ради и чести болшія жены своя пущающа
не точно отъяти санъ божественное писаніе велитъ
отъ нихъ, но и отнюдъ прокляти и отъ святаго
общенія отлучити. Но вѣждь, Христолюбивый царю,
яко Никонъ не въ сихъ точію увязе, но и сугубо
обруга себе самъ. Еще бо (бѣ) въ царствующемъ градѣ
Москвѣ бѣлцемъ, а в священноиноческую благосло- 1) Въ Лѣт. остави ю... 2) На полѣ: Гангрскаго нр. 9. 3) На полѣ: Кор. 146.