Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 135 — и судити будетъ Христосъ вселеннѣй вправду и
воздастъ комуждо по дѣломъ его, о немже Пѣсно¬
пѣвецъ вопія глаголетъ: въ дому Давидовѣ страхъ
великъ, ту 6о престоломъ поставленимъ судятся всяка
племена земная и языцы. А вторый Іерусалимъ на
небеси. Никто не вздумалъ, токмо Мантанъ и Никонъ;
но не по достоинству. Блаженный Максимъ Грекъ
глаголетъ въ книзѣ своей: ни который градъ, рече,
называй Іерусалимомъ, аще и всею вселенною обла¬
даетъ; единъ есть Іерусалимъ на земли и едина
земля іюдейская въ нейже родися Христосъ, и во
Іордани крестися, и на горѣ Ѳаворстѣй преобра¬
зился, и на Голгоѳѣ распятъ бысть и погребеся
нѣгде близъ, и по воскресеніи со ученики своими
40 дней поживе и отъ горы Елеонскія на небеса
вознесеся. Сжатія 24. Никонъ же пишетъ, что Крутицкого
митрополита проклялъ для того, что онъ митропо¬
литъ въ недѣлю цвѣтоносія, по обычаю въ великой
Росіи, всѣлъ на жребя предъ всѣмъ міромъ, и бѣдно
себѣ вмѣнивъ, рекъ: Крутицкой митрополитъ что
Евза проклятъ, отческое ложе осквернилъ и отече¬
ской престолъ опозорилъ, безо всякаго сомнѣванія
всѣлъ на отеческомъ престолѣ со обиженіемъ отчимъ.
А во святомъ Евангеліи пишетъ, что одинъ Хри¬
стосъ сидѣлъ и того Апостоломъ дѣяти никогдаже
не приказалъ. Но всуе рекъ суемудренный; забы
пресвятый Спасовъ глаголъ: вѣруяй въ мя, дѣла,
яже азъ творю, и той сотворитъ и болта сихъ
сотворитъ. Да аще въ преестественныхъ божествен¬
нымъ своимъ ученикомъ и Апостоломъ власть даде,