Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 134 — щих(м)ъ Сіона, и Давидъ утвержаетъ: да постыдятся
и возвратятся во адъ вси ненавидящія Сіона. Смѣху
же достойно, паче же и плачю: и Истру рѣку звапіе
Іорданъ. И сихъ ради нехотящихъ звати: Іеруса¬
лимъ, Іорданъ, многимъ скорбь сотвори; строя¬
щій же его обитель несказанны бѣды подъяша отъ
приставникъ его. И вправду священный Паисія митро¬
политъ Газской его Никоновъ новый Іерусалимъ
Никаполимъ нарече, сирѣчь: градовомъ смятеніе, убо
погречески ианикитас никое толкуется смятеніе, для
ради грѣха и смуты, которая прилунилась въ пер¬
вомъ основаніи его. Никто же отъ отецъ ни отъ
благочестивыхъ царей смѣя которое жилище или
градъ Іерусалимъ нарещи, точію окаянный Мамантъ
еретикъ, иже и параклита себе именова и двѣ женѣ,
съ нимаже блудъ творяіце съ нимаже, Прискиллу
и Максимиллу, пророчицы именованіе, градецъ же
нѣкій во Аѳригійстѣй области, емуже имя Пепу-
занъ, Іерусалимомъ нарицаше. Сему подобно сотвори
Никонъ, о немже свидѣтельствуетъ тойже священ¬
ный Паисія, глаголя сице: О, недостоинство! О, неиз-
выченная новость! Новый Іерусалимникъ, любитель
новыхъ речей мужъ! Не было пророчества о тво¬
емъ непрямомъ Іерусалиме, о Никоне, ново писмо
нарицаешь, з жиды единомудрствуя: жидове бо
жалаютъ и дожидаются тебе, что изыдетъ вопло-
титися и родитися новый Месія въ новомъ Іеру¬
салимѣ. На удачю, не въ твоемъ ли, о Никоне,
антихристова будетъ родителница? Покинь, чело-
вѣче; не шути святыми дѣлы, не играй рѣчми бого¬
данными: единъ есть Іерусалимъ на земли, въ немже