Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 99 — наша вѣра! Таковіи суть нынѣ законоучители, — блаз-
нители и прелестницы! Въ книзѣ въ Зерцалѣ міро-
зрителномъ, въ первой части, во главѣ 16: Никто же
да вводитъ новыхъ изобрѣтеній во одѣяніихъ, но да
убоится страшнаго суда Божія. Глаголетъ Софонія
пророкъ: *) посѣщу на вся князя и на вся сыны Из¬
раилевы и на вся одѣявшаяся ризою странною, зане
въ таковыхъ бываетъ худость и тщеславіе. И Сирахъ
глаголетъ: одѣяніе плоти и смѣхъ зубовъ. И паки: не
одѣйся ризами, яже превосходятъ санъ твой, но чест¬
ными и отъ всякія суеты удаленными. Аще княземъ,
мірскимъ людемъ, сія суть тако: то коль инокамъ,
міра отрекшимся, гнусно есть странская одѣянія, и
попомъ церковнымъ, нежели епископомъ. Въ Кормчей
книгѣ: Всякъ причетникъ ни в дому своемъ ни на
пути въ неподобныя ризы да не облачится * 2). Кто
бо не вѣсть нужди, яже бываютъ на пути? но и ту
не прощено суть. И много о семъ писана суть
въ правилѣхъ святыхъ отецъ. Какая нужда нынѣш¬
нимъ прелщенымъ епископомъ въ рукавицахъ во
олтарь ходити и обѣдни служити, рукавы, понѣ-
мецки глаголемыя манки, сверхъ церковныя одежды
надѣвающе? Пригоже въ нихъ, въ корѣтахъ въ гости
ѣздя, дороги указывать, а не церковь и людей Божіихъ
соблазняти. Отъ римлянъ приняли греки рясы и ро¬
гатыя клобуки, въ лѣто 6946 году, на осмомъ про¬
клятомъ Ѳлоренскомъ соборѣ, отъ римскаго паны
Евгенія; а изначала не бысть тако. Тогда же и ал-
лилуію учали возчетверяти. Преже того Евѳросинъ 1) На полѣ: Зри. 2) На полѣ: Зри.