Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 97 — егда неправославнѣ и злочестивѣ все бываетъ, служба
и дѣйство и жительство, на гнѣвъ Бога подвизае¬
мое и на ярость Господа вседержителя. Егда въ
Грецыи благочестивая вѣра сіяше, тогда и огнь
отъ Бога на живонріемный гробъ низпосылашеся,
и свидѣтели тому не единъ Максимъ Грекъ пре¬
мудрый и преподобный, но и російстіи послове,
посылаеміи отъ самодержавныхъ великихъ князей и
царей, преніе бывшихъ, и знамениты людіе, и Три-
ѳонъ Коробейниковъ, и Ѳедоръ; а оттолѣ и донынѣ
таковая благодать отъ грековъ отъята бысть за не¬
честіе ихъ *), якоже отъ константинопольской церкви:
не сходитъ бо божественный огнь грѣхъ ради на¬
шихъ, вси се вѣдятъ, и не дѣйствуется у нихъ по
апостольскому и святыхъ отецъ преданію. То уж
какая во греченяхъ правда, отъ иссяклой вѣры
римскія книги и ученія держащихъ, безъ антими-
совъ въ несвященныхъ церквахъ литургисающихъ'?
И наболшій ихъ цареградскій патріархъ отъ папы
римскаго проклятаго,—уже здѣ въ Росіи многимъ
про то достаточно вѣдомо, — сакраменты принимаетъ
и обшникъ и единомудрен еретикъ, попратель и
разоритель священныхъ правилъ. И правовѣрнымъ
людемъ христіяномъ православнымъ не подобает
с ними обшеніе никакое имѣти, ни въ яденіи, ни
въ питіи, ни во иной вещи любо, но святыхъ отецъ
преданію. Поне они аще и мнятся держати святую
вѣру православную, но воистину прелшаютъ и омы¬
ваютъ : обливаютъ бо ся въ крещеніи, и не по свя- х) На полѣ: Исторія о клобукѣ. і