Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
- 89 — тріарховъ дворъ въ казенномъ приказѣ; а мы само¬
видцы сему • быхомъ. Нарушаетжеся отъ Грековъ
и наша православная вѣра, хощетъ бо змій вселу¬
кавый потопити всю вселенную водою невѣрія, исхо¬
дящею изъ устъ его, по великому Іоанну Богослову.
Терпитъ же и пріемлетъ гоненіе наша россійская,
отъ Сіона исшедшая церковь не отъ агарянскихъ вну¬
чатъ, ни отъдюганыхъ турокъ, ни отъ иныхъ поганыхъ
языкъ, но отъ всепагубнаго сына геенны, Никона-ере-
тика злѣйшаго и лютѣйша паче всѣхъ древнихъ
еретиковъ: они бо аще и зли суть, но на благочестіе
не возмбгОша, но сами спяти быша и падоша; сей
же, положивый всю вселенную пусту и гради огнемъ
невѣрія зажже, паче же богоборство воздвиже и го¬
неніе веліе, а благочестію окончаніе сотвори и анти¬
христово темное, о лютѣ! царство возстави и Хри¬
стово стадо распуди. Той бо лютый блудный змій,
двоевидный и многовидный врагъ, положи уста своя
на небо; ангеломъ изгнанный, паки еще брови своя
возводитъ на апостольское зданіе и пишемъ не-
утверженымъ душамъ, скрывъ у нихъ лестію ски¬
петръ небеснаго царя, непобѣдимую побѣду въ сло¬
женіи перстовъ, и въ того мѣсто утвержаетъ зн
меніе звѣрино ’), печать антихристову, себеже, овче-
образный волкъ, нарицая сіяніемъ сличнымъ, понеже
въ немъ темномудрый духъ дѣйствуетъ, а яже гла¬
голетъ: не чужая бо воспріяхъ, но Богомъ пору¬
ченное. Кій бо Богъ поручи ему? Еда вси Апостола?
Еда Святый Духъ ознаменова явственно ? Но пра- і) На полѣ: въ сложеніи перстовъ.