Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7

Субботин Н.И. Материалы для истории раскола за первое время его существования. Том 7. - Москва, 1885

OCR
— 73 — великихъ князѣхъ писаны: и въ Духа Святаго истин¬
наго и животворящаго. Такъ, по нынѣшнихъ хулни-
цѣхъ мудрованію, святіи отцы Господа не-положили.
Но не буди то отъ насъ; аще не исповѣмы Господа
Святаго Духа, то нѣстьмы раби его. Хвалите, рече,
имя Господне, хвалите раби Господа. А аще гла¬
големъ Господа, а отмещемъ истиннаго и истинную
честь Духа Святаго, то нѣсмы ученицы Христовы
и святому его Евангелію супротивницы: иже, рече
Христосъ, нѣсть со мною, на мя, иже не собираетъ
со мною, расточаетъ. А еже нынѣ глаголютъ отступни¬
цы и пишутъ, разсылая, — едину сказуютъ рѣчь быти
Господа (и) истиннаго на греческомъ языкѣ, и сіе лжу-
ще глаголютъ 1), — не едино есть: понашему Госпо¬
да, а погречески Еиріон, понашему истиннаго, а по-
гречески алиѳипонъ. И се есть велико различіе между
тѣми имены. Многажды и едина рѣчь на двое дѣ¬
лится, или ипсилонъ и жилое, голъ и высокъ,
грекъ единою силою, аще съ слова на слово предви-
нетъ, яко мука и мука, лука и лука: лука есть у
сѣдла, Лука есть и евангелистъ, имя человѣческое; и
лукъ есть, имже стрѣляютъ, и лукъ, егожъ ядимъ,
и ина таковая. И о сихъ доздѣ. Символъ же есть весь
писалъ святѣйшій Ѳотій патріархъ цареградскій, что
къ болгарскому князю Михаилу, егоже самъ и кре¬
стилъ, и вся болгарская земля отъ того времени благо,-
честіе пріяла, а Царя-града царь тому князю и вос¬
пріемникъ былъ отъ святыя купѣли, — и къ нему въ
посланіи пишетъ: и въ Духа святаго Господа истин- 1) На полѣ: ложъ есть діяволъ.