Материалы для истории раскола. Часть 3. Том 6

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола. Ч.3. Т.6. 1881

OCR


12-2



Аввакумъ, хвалитъ, и опись ту р чь называетъ. A
въ старыхъ же Треодяхъ посл та опись справлена
добр при Іосиф ватріарх , сице: покланяемся
тріемъ во одиномъ существ . И сію справу онъ не
хвалитъ. Трисущная бо Троица лучше мня(и)тся ему
быти. И ы цыи братія с Москвы писали к нему,
воирашивая его о томъ погр шеніи въ стих , и
онъ ту опись похваля, рекъ, отв щая к нимъ рукою
своею: не блазнитеся-де о томъ, право написано
то. Азъ же не похваляю тое отіиси. Трисуіцну
Троиду глагола Арій злов рный; мы же правов рніи вси Пресвятую Троиду единосущну испов дуемъ
и неразд лну. Бдино бо въ тріехъ лицахъ существо
и Божество, и едина сила и власть. Се есть иравая в ра во Святую Троицу. Есчъ писано въ Катихисис печатномъ сице: не глаголемъ убо три
Боги и три существа, якоже треклятаго Арія ученицы, но три ииостаси и три лица во единомъ
существ и образ . И пакн: не глаголемъ же единъ
составъ, якоже проклятіи савеліяне, но три составы
во единомъ Божеств , и прочая тамо пространно
глаголеть. Савеліянская бо ересь то, еже единолично глаголати Божество и единосоставыо, и Сына
и Духа не глаголати въ Боз Отц . Глаголаше
бо той блядивый дуракъ Савелій ^ сиде, яко едино
лице имать Богъ, и овогда является Сыномъ, овогда
ж Духомъ единъ той составъ. И сего ради онъ
ироіслятъ есгь отъ вс хъ святыхъ отецъ, яко единоМ won бмідивый Саас.ііп...