Материалы для истории раскола. Часть 3. Том 6

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола. Ч.3. Т.6. 1881

OCR
— 118 —

стаютъ. И азъ ему о томъ возбранялъ. Понеже
мысленное и духовное рожденіе невидимое, и плотскому видимому ничему не прилагается отнюдъ,
но ко умному прилагается. Якоже бо слово наше
раждается отъ ума бестрастно: тако и Сынъ Вожій отъ Отца рождься, и Духъ Святый происходитъ, неизреченно же, а не по плотскихъ. И у
ангеловъ онъ, Лазарь, глаголаше власы быти, и торочки на главахъ; и зерцала въ рукахъ, и крыла
у нихъ. А указывалъ на Діонисія того святаго.
Азъ же ему глаголахъ преко, яко ангели вси не
им ютъ плотскаго на себ ничего, ни власовъ, ни
крилъ, ни главъ, ни рукъ челов ческихъ: зане дуси
суть. А пишутся они по плотскому виду того
ради, понеже инако како не возможно написати
ангела и души, и Вога самого на икон . И писаніе
книжное все т лесн глаголетъ о Воз : понеже
инако н како. A no духовному разуму инако все
разум ется. Такоже и о ангел хъ и душахъ. И то
они, батки, поставили въ хулу мн , по рвенію. Аввакумъ писалъ глухо, бутто азъ б дной, такой и сякой, отъ сновъ прельсгился и с ума собрелъ. He
постави имъ, Господи, въ тр хъ сего! Азъ еще
благодатію Христовою въ сі^ромъ ц ломудріи пребываю досел , и како в рую, тако и испов дую,
не стыдяся и не бояся никого.
А о образ Святыя Тропцы съ протопопомъ Аввакумомъ у мене распря бысть до казни еще зд шнія.
о единомъ стих токмо, еже въ тройческомъ канон G-го гласа, на воскресной полунощниц , во