Раскол

Материалы для истории раскола. Часть 3. Том 6

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола. Ч.3. Т.6. 1881

OCR
— Ill



цаетъ, долная и горняя, не существомъ же своимъ,
но мечтаніелъ помысленнаго ^. 0 семъ писано въ
книг Зерцал кіевскихъ святыхъ отедъ, въ немъ
же душа с плотію бес дуетъ. Богъ же единъ
везд существомъ. Сице пишутъ святіи отцы, знающіи Бога. Кое не суіцествомъ везд , — тако и глаголютъ, уча; а кое везд есть существомъ, — тако
они испов дуютъ, наказуя насъ. Понеже умъ нашъ
тварь, и немощенъ и не всесиленъ; Богъ же творецъ всея твари, и той мощенъ и всесиленъ есть,
и везд всяко вся Аіожетъ творити, елика хощетъ.
Намъ же не подобаетъ нашими помыслами м рити
Божіихъ д лъ, по святому Устину Философу, да
не вринутъ насъ во многое нев ріе и злов ріе, но
над ятися и уповати вс мъ сердцемъ и душею, яко
вся Богу возможна суть.
Да еще приводятъ Григорія Богослова слово о
не самошествіи самого Святаго Духа существомъ,
еже глаголетъ, яко Духъ Святый свойство недвижимо имать и непостуігао, тако-де и Сынъ Божій. И мнятъ они ложно въ разум своемъ о томъ
слов григоріев 2 ), чаютъ лежаща, или с дяіца
Духа Овятаго на небеси ію единомъ м ст , и не
подвизаіощася. и не поступающа с м ста своего никуды никогда. И того ради Сына Божія Ісусъ
Христа начаша проста челов ка испов довати въ
воплощеніи отъ Д вы, не глаголюще въ немъ са') помысленнымг.
*) Григорія...

'