Раскол

Материалы для истории раскола. Часть 3. Том 6

Субботин Н. И. Материалы для истории раскола. Ч.3. Т.6. 1881

OCR
-

96 —

слово возглашаху они, и престаша. И паки начаша второе слово возглашати посемъ псаломское
же, сіе оное: пстітною твоею потреби гіхъ, Къ
Богу вопіяху на противящихся истинн божіи. И
сію р чь многажды же глаголаху соборн . И посемъ ино не бысть ничтоже. И мн гр шному
дано гласы т слышати, а не сказано ничтоже,
на ково они т слова пояху, —на никоніянъ ли, или
на насъ, или мене научаху вн шнихъ и внутреннихъ
противныхъ враговъ тою молитвою потребляти: И
в недоум ніи быхъ великомъ о томъ. И своимъ клевретомъ сказахъ о томъ, — и они обругали то, и въ
см хъ поставили, и не умилилися нимало.
А распри со мною у нихъ много было з ло, и
брани и клятвы другъ зъ другомъ о многихъ догмат хъ великихъ сихъ. Они убо, протопопъ Аввакумъ и попъ Лазарь, начали Троицу на трехъ
престол хъ испов довати, и трибожну, и трисущну
глаголютъ; и въ трехъ лицахъ потри состава глаголетъ Лазарь; а Христа четверта Вога глаголютъ
быти и на четвертомъ престол с дяща, и самого
суіцества божественнаго в немъ н испов дуютъ,
но силу и благодать отъ сыновни ипостаси изліяшуюся въ д вицу глаголютъ, а самое-де существо
сыновне и Духа Святаго съ неба на землю никогда
н сходитъ, но сила и благодать посылается. Духъ
Святъ не самъ же сходит(л)ъ въ пятдесятницу, глаголютъ. М стомъ убо они описуютъ Божество святыя Троицы, поіюдейски, плотскимъ разумомъ. A
во адъ схожденіе Христово съ плотію по востаніи