Деяния Второго Всероссийского Cобора христиан-поморцев, приемлющих брак. 1913 г.

Содержание
OCR
9 — такъ и для всѣхъ прочихъ, но только по¬
становленія эти должны быть согласны съ
прежде бывшими вселенскими и помѣстными
соборами. Соборы нужны и въ наше время,
но только послѣдовательные прежде бывшимъ
соборамъ, на что я изъ священнаго писанія
укажу. Книга Коромчая. глаголетъ (листъ
637—641. Глава 71-я), яко единъ Духъ
Святый дѣйствова, въ помѣстныхъ же и
вселенскихъ соборѣхъ, и подобаетъ даже и
до кончины вѣка Христіаномъ Божественная
тѣхъ хранити правила, а не непщевати вины
о грѣсѣхъ. и яко аще кто, нѣкая отъ Бо¬
жественныхъ правилъ истощевати, или воз-
браняти начнетъ, повиненъ есть по таковому
правилу и запрещеніе пріимати. Аще что инако нѣкако кромѣ сихъ всѣхъ,
мудрствуетъ кто, или глаголя, или толкуя,
или паче истиннѣе рещи развращая по преле¬
сти своего ума, яко мню смотрительнѣ творя;
не малу бѣду ради всѣхъ сихъ нася прив¬
лечетъ, ибо не отъ нѣкихъ плотьское иму¬
щихъ мудрованіе сія положена быша, но
яже отъ Божественнаго Духа глаголя, Свя¬
тыми же Апостолы, и Божественными Со¬
боры, и всѣми Святыми Отцы. И сего ради первіе речемъ здѣ: Глаголетъ
бо Божественный Апостолъ о сихъ, аще кто
вамъ благовѣствуетъ, паче еже пріяли есте,
анаѳема да будетъ. Паки той же, яко аще и
мы, или Ангелъ съ небесе благовѣститъ
вамъ, паче еже пріясте, анаѳема да будетъ. Якоже и Боговидецъ Моисей рече, къ нимъ
же нѣсть приложити, и отнихъ нѣсть отъяти.
Здѣсь ясно положено запрещеніе подъ стра¬
хомъ совершеннаго отсѣченія отъ Церкви и
отъ собранія вѣрныхъ, толковать правила
святыхъ преждебывшихъ Соборовъ по муд¬
рованію плотскаго разума или разрушать ихъ
или устанавливать новыя правила несоглас¬
ныя съ правилами Св. Соборовъ. Вотъ, братіе, Петербургская община слѣ¬
дитъ строго, чтобы новыхъ правилъ не из¬
лагать, и тѣ новыя правила она считаетъ
не обязательными. Вся яже чрезъ церковнаго преданія н
учительства и воображенія святыхъ и
приснопамятныхъ Отецъ, ново сотворенная,
и содѣланная, или посемъ содѣятися хотя¬
щая, анаѳема. И паки посемъ глаголетъ, ко иже въ
небреженіе полагающимъ Священная и
Божественная правила Божественныхъ Отецъ
нашихъ, яже церковь утверждаютъ, и все
христіанское жительство украшаютъ, и къ
Божественному наставляютъ благобоязнь-
ству, анафема. Послѣдуяи же прежде его
Святымъ Соборомъ, той соборъ святъ есть.
Не послѣдуяи же прежде его Святымъ Со¬
борамъ, не святъ; но и скверненъ есть, и
отверженъ. Слѣдовательно и нашъ святой соборъ не
будетъ святымъ, если будутъ вынесены по¬
становленія не на основаніи Божественныхъ
Каноновъ. Аще кто отъ угодныхъ Богоносныхъ
Отцемъ поколебаетъ что, не ктому се смот¬
реніе нарицаемъ, но преступленіе преданія
велѣнію, и къ Богу нечестіе. Послѣдовательные соборы никто не можетъ
назвать незаконными. Б о л о б к о в ъ, К. И. Изъ Исторіи
Церкви видно, какое значеніе имѣли соборы.
Церковь на соборныхъ правилахъ утвержда¬
лась какъ на несокрушимыхъ столпахъ и
устояхъ, Церковь на соборахъ утвердила
Символъ Православной Вѣры, Церковь на
соборахъ отсѣкала ереси и еретиковъ. Цер¬
ковь почитаетъ правила Вселенскихъ и по¬
мѣстныхъ соборовъ наравнѣ со св. Еванге¬
ліемъ (Кормчая. Предисл., л. 2—3). И въ наше печальное время, когда па¬
даетъ нравственность, хладѣетъ вѣра, уси¬
ливаются ереси, Соборы особенно необхо¬
димы въ жизни Церкви. Постараемся же,
братіе, единодушно принести посильную
лепту нашего знанія и ревности по вѣрѣ
на алтарь сего великаго святаго дѣла, па¬
мятуя слова Спасителя: «Иде же еста два
или тріе собрату о имени Моемъ, ту есмь
посредѣ ихъ.