Деяния Первого Всероссийского Cобора христиан-поморцев, приемлющих брак. 1909 г.

Содержание

ЧАСТЬ I

ЧАСТЬ 2

Телеграмма Собора на имя Государя Императора и ответ Государя

Приветствія Собору и адреса, поднесенные Председателю и Секретарю Собора

ГолосЪ Церкви (письма, присланныя ПредсоборнымЪ СовЬщаніямЪ)

ДокладЪ: О Церкви и ея ТаинствахЪ Л.Ф. Пичугина

ДокладЪ: О всепагубномъ антихристе Л.Ф. Пичугина

ДокладЪ: О святыхъ пророкахЪ Енохе и Илiе Л.Ф. Пичугина

ДокладЪ: ОбЪ антихристЪ и пророкахЪ И.И. Зыкова

ДокладЪ: О наставникахЪ и настоятеляхЪ Т.А. Худошина

ДокладЪ: О существе брака Т.А. Худошина

ДокладЪ; О таинствЪ св. крещенія въ простолюдинскомЪ состояніи Ф. П. Кондратьева

ДокладЪ: О таинстве покаянія вЪ простолюдинскомЪ состояніи Ф. П. Кондратьева

Брачный уставъ Московской Монинской моленной 1803 г. и канонЪ Всемилостивому Спасу, составленный Г. И. Скочковымъ

ДокладЪ: О брачномЪ каноне Г. И. Скочкова Д. В. Ватова

Брачный уставЪ Петербургской Общины

Докладъ: О старообрядческихЪ общинахЪ Д. В. Батова

Поморскій ответЪ сто пятый

Сообщенія

Постановленія Духовнаго Суда

Особыя мненія членовЪ Собора

ЧАСТЬ 3. Доклады по гражданским вопросамъ

ЧАСТЬ 4. Предсоборныя совещания

ЧАСТЬ 5.

ЧАСТЬ 6

OCR
Поморскій отвѣтъ сто пятый. Понеже овцы есмы началопастыря Христа, рекшаго: овцы моя гласа моего слушаютъ (Іоаннъ,
зачало 38). Овцы стада древлеправославныя Церкве богоизбранныхъ святыхъ архіереовъ: Петра, Алексія,
Кипріана, Фотія, Іоны п Филиппа: святыхъ Макарія, Гурія, Варсонофія и Германа н прочихъ велико¬
россійскихъ святыхъ пастырей п чудотворцевъ, о нихъ же п къ нимъ началопастырь Христосъ взываетъ:
слушаяй васъ, мене слушаетъ, и отметаяйся васъ, мене отметается (Луки, зачало 51). Сего ради оныхъ
древлеправославную вѣру, опыхъ законы, преданія и уставы, пмнже они спасошася н прочія спа-
соша, сія благопослушно имѣемъ, сія безъ всякаго сомнѣнія содержатн усердствуемъ, якоже святый
апостолъ научаетъ глаголя: поминайте наставники ваша, нже глаголаша вамъ слово Божіе, ихжо взи-
рающе на скончаніе жительства, подражайте вѣрѣ ихъ (ко еврсомъ, зачало 334). II якоже въ житіи
семъ оныхъ святыхъ благочестіе и преданія неизмѣнно содержимъ, и святости житія послѣдовати все¬
вѣрно желаемъ: тако всеговѣйно молящеся, просимъ и въ страшное пришествіе Господне части свя¬
тыхъ и наслѣдія ходатайствомъ ихъ сподобитися, да за благочестивая содержанія ихъ гоненіе и скорби
терпящимъ и радости ихъ насладитися Господа Бога умолятъ, но гласу святѣйшаго Мелетія папы
александрійскаго, глагодюща снце: егда станемъ всн страшному престолу предстояще, коихъ позна¬
ютъ своихъ отцы, отеческую вѣру и богодухновенная святыхъ отецъ преданія отвергшихъ, или пасъ
православныхъ, иже ничто же ни въ чемъ измѣнынихъ, не онѣхъ но насъ (2 посланіе къ Василію
князю острожекому, книга Кирилова, листъ 434). Аще же неимѣніемъ священства укаряешн и неруко¬
положенныхъ другоспоболеніе тягостными словесы осуждавши, имамы во святыхъ писаніяхъ церков¬
ныхъ образы о семъ довольны. Зримъ Антонія великаго начальника и стадоводителя инокомъ перваго
нерукоположепа бывша, егоже Церковь восхваляющи воспѣваетъ, пастыря и свѣтило иарнцающи
инокомъ, н стадоправнтеля (служба Антонію, января 17 дня): егоже похваляющи учители спцо глаго¬
лютъ: кто не удивится или слыша, или зря толикія нпоковъ полки, ихъ же онъ насади и воздѣла, и
плодъ приносити устрой евангелію достойный. Ниже: II аще и самое отроча вопроспшп, кто инокомъ
наставникъ и истинному любомудрію начальникъ? отвѣщаетъ, яко Антоній (слово инока Григорія
въ субботу сыр. собор. листъ 233 на обор. и 238). Зримъ великаго Пахомія такожде несвященна
бывша, но пастыря свята и стадоначалышка велика, якоже житіе его свидѣтельствуетъ: его же Цер¬
ковь закононоложника и вождя и пастыря овцамъ ііменующи воспѣваетъ, и церковнін учители похва-
ляюще глаголютъ: что Пахомій, ему же п одѣяніе нпоческое ангелъ нося показа, являя, яко иже но
разуму сіе носящій во ангельскомъ чинѣ причитаются. Каковъ бяше сей мужъ; колики тысящн при-
веде І’осподеви, колики свѣщи вжегъ, колнкпхъ душъ попеченіе имѣвъ, его же добродѣтсльмн издалеча
влекомн, различныхъ родовъ человѣцы течаху подобно еленемъ на источники водныя (Соборникъ Боль¬
шой, листъ 241, слово Григорія инока въ субботу сырную). Зримъ многихъ святыхъ отецъ въ пусты¬
няхъ жившихъ, несвященниковъ бывшихъ, ниже рукоположеніе кое имѣвшихъ, но стадо иноковъ
собравшихъ, п ихъ ко Господу Богу свято управившихъ, о чесомъ отеческія книги и житія святыхъ
изъявляютъ. Имамы и въ Россіи преподобнаго Антонія Печерскаго нерукоположепа бывша во священ¬
ство, но добрымъ житіемъ паче священниковъ прослывиіа, и стада иноковъ собравши, и великую
небесоподобную лавру печерскую создавши во спасеніе прибѣгающимъ, его же Церковь стадопачаль-
ника и пастыря именуюіци прослаьляетъ, и въ Патерицѣ кіевопечатномъ въ словѣ похвальномъ отца
чадомъ, учителя ученикомъ, пастыря овцамъ и наставніша нарнцаотъ. И занеже сіи велицін отцы
не поставлеин быша во священпнки, на рукоположени во причетъ, обаче пастыри быша велицы, и
стада толикая иноковъ собравше, куплю многу сотворпша, и прибытокъ Господеви не въ трпдесять и
шестьдесятъ, но во сто принесоша: не быша губители, не быша волцы, но истиниіп пастыри и не-
ложнін спасители душамъ человѣческимъ, иже тодико душъ Богови прнведоша, толики тмы народовъ
спасоша, толики четы инокъ собраша, душами ихъ попекшеся на небо возведоша, иже великими
знаменьми и чудесы, яко въ животѣ, тако и по смерти отъ Бога одарени просіяша. О да сподо¬
битъ насъ Господь на страшнѣмъ судищи съ ними деспаго стоянія, яко овецъ со своими настырьмп
причестися и насладитися. Видимъ и правильныя повслѣиія святыхъ отецъ, искусному иноку паче не искусна священника
исповѣданія человѣческая пріимати повелѣвающихъ, о чесомъ выше во отвѣтѣ 102 довольно изъ-
явнея. Видимъ и святаго апостола Іакова въ посланіи соборнѣмъ глаголюща: исповѣдайте другъ
другу согрѣшенія, и молитеся другъ за друга, яко да нсцѣлѣетѳ (Іаковъ, зачало 57), еже святый Вар¬
сонофій привождаше въ подтвержденіе о исповѣданіи мечтанія ко инокомъ и мірскимъ, яко въ Корм¬
чей на листѣ 508 объявляетъ. II по всѣмъ вышеобъявленнымъ свидѣтельствамъ видится, яко святіи отцы мнози нерукополо-
женніи стадоводительствовавше душами человѣческими пекущеся и спасошася и спасоша, яко мнози
пустынницы несвященницы бывше пріимаху исповѣданія человѣческая, яко заповѣданіе церковное
искусному иноку, паче неискусна священника псповѣдати законополагаетъ, яко святіи апостолн
другъ другу согрѣшенія своя псповѣдати повелѣваютъ, ельма же и 'отъ творенія святыхъ великихъ
отецъ и обычая древняго, и повелѣнія правильнаго исповѣдь старча Церковію пріемлется: убо нноцы
несвященнін аще исповѣдаютъ, аще о спасеніи совѣтуютъ, по будутъ ниже волцы, ниже губители,
ниже (но осужденію твоему прежде) на судѣ съ бѣсы обрящутсл: но ихжо благочестіе содержатъ,
ихъ же ревность и спасительное усердіе стяжаша, ихъ же житію и добродѣтеленъ послѣдованіи, съ
тѣми и на страшнѣмъ судѣ жребій и часть всяко получнтп сподобятся.