Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
18 ПРИМѢЧАНІЯ. новъ писаный; съ винъ же и сиггела своего преподобнаго въ священоиноцехъ Вирила
съ нѣкоими писаньми своими прислалъ. Т р е т е е. Тогожъ святѣй ш ого Медетіа вторый листъ, егда еще не бѣ
патріархомъ, но великимъ протосиггеломъ и архимандритомъ Александрійскимъ, еже на
прозбу и повелѣніе святѣйшаго Силвестра, тогда бывшаго патріархи Александрійскаго,
написа о богопротивномъ новоутвореномъ календари, праве въ время то напнса, егда
развращеніе и соблазпа та въ людехъ являти начинашеся, еже нынѣ здѣся къ намъ
предреченымъ сиггеломъ своимъ преподобнымъ Кирилломъ прислалъ. Четвертое. Тогожъ святѣйшаго М е л е т і а, патріархи Александрійскаго и блю¬
стителя престола вселенского патріаршества, листъ третій, въ лѣто отъ Рожства
Христова 1596, августа 30, зъ Александріи писаный, меновите до его милости княжати
Костантипа Острозского въ началѣ, и прочихъ кпязей и пановъ, и всѣхъ обще право¬
славныхъ христіанъ, о отступномъ митрополитѣ и о едииомысденикохъ'его законопре¬
ступныхъ владыкахъ. Пятое. Тогожъ святѣйшаго М е л е т і а патріархи Александрійского и блюстителя
вселенскаго престола Костаптинополского листъ четвертый, въ лѣто отъ созда¬
нія міра 7105, іюля 23, съ Цариграда писаный до всѣхъ обще народу Россійскаго право¬
вѣрныхъ христіапъ, похваляюще мужества ихъ великодушіе, яко не точію обличивше
прелестныхъ пастырей волковъ и губителей, отступниковъ истинна вѣры, не повину-
шяся имъ, по и къ державѣ царствія съпротивишася, о благочестіи подвизаема, не убо
на иже отъ Бога данныя власти възвышающися, по Божію любовъ паче своего живота
предпочетше, за нюже и до крове страдати готови суще. Сего ради уже произволеніемъ
вмѣсто мучениковъ вмѣняетъ ихъ и ангелы земными ихъ нарицаетъ, небеснымъ уппдоб-
ляюще. Прочее же пишетъ на уничижающая патріаршество вселенское и судейство.
Та же о чину и порядкахъ церковныхъ, и на пытане нѣкоихъ отвѣты, еже о братствахъ
и аще мірскому человѣку достоитъ учителства санъ въсхищати, и о ставропигіи. Шестое. Тогожъ святѣйшаго М е л е т і а патріархи Александрійскаго и блюсти¬
теля престола вселенскаго патріаршества, листъ пятмй, въ лѣто отъ Рожества
Христова 1597, октовріа 4, зъ Цариграда писаный, до боголюбезного Гедіона, епископа
Лвовского, въ началѣ, съ всѣми благочестивыми священикы, княжаты и со всѣми пра¬
вовѣрными христіаны, даючи ему власть купно съ посланымъ отъ него предреченимі;
сиггеломъ, преподобнымъ Кириловъ, соборъ собравши, вмѣсто отступныхъ митрополита,
и единомыслениковъ его законопреступныхъ владыкъ, иныхъ благоговѣныхъ пост&внти,
и весь церковный чинъ въ прежнее благолѣпіе устроити. С е д м о е. Тогожъ святѣйшаго М е л е т і а, патріархи Александрійскаго и блюсти¬
теля престола вселенскаго патріаршества, листъ шесты й, въ лѣто отъ създаніа міра
7105, априля 4, зъ Еостантипополя писаный, меновите до его милости княжати Костан-
тина Острозского въ началѣ, и прочыхъ княжятъ и пановъ, и до всѣхъ обще право¬
славныхъ христіанъ, жалуючи и скорбячи о отступленію суеумнаго митрополита быв¬
шаго, и о едипомысленикохъ его въ погибель съ нимъ отпадшихъ нѣкоихъ владыкъ.
Утвержаетъ же еже противъ отступниковъ Берестійскій синодъ, радующися зъ право¬
судія его, куппоже свѣдѣтельствующе о словеспѣйшемъ Никифорѣ, дидаскалѣ святыя Во¬
сточныя церкве, егоже истинно быти глаголетъ намѣспикомъ блаженнаго лику присно¬
памятнаго патріарха вселенскаго кѵръ Іереміи, и своего ексарха, протосиггела и вели¬
каго архимандрита цреподобнаго Кирила въспоминаетъ, иже събора того бышя пред¬
статели. Молитъ же попеченіе и мѣтя о высвобоженіи Никифора, яко невинно окле-
ветанаго. О с м о е. Тогожъ святѣйшаго М е л е т і а, патріархи и блюстителя патриархіи все¬
ленского престола, листъ седмый, въ лѣто 7105, августа 24, съ Костаятинополя
писаный, до братствъ обще всѣхъ въ здѣшнемъ панствѣ обрѣтающимся, похваляетъ и
утвержаетъ, и отчасти скитникомъ, снрѣчъ пустынножителемъ, уподобляетъ, аще отъ
имѣній своихъ сотекающимся нуждамъ церковнымъ слагаяиъ, и требующимъ страднымъ,
убогымъ, недужнымъ и прочимъ церковнымъ въ бѣдахъ помигаютъ. Прочаа же хощеть,
яко да всѣ посланія его, Русскимъ и Еллинскнмъ, и аще благо мнится быти, и Латнн- Библиотека "Руниверс1