Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
ПРИМѢЧАНІЯ. 17 Листъ той въ Егтптѣ Авсонски начертанный, Рускимъ языкомъ въ Сарматѳхъ даровапый
Борецкимъ наддеръ Аполыови коханымъ,
и въ Парнасѣ на донѣ музъ выхованымъ. Посланіе это, въ экземплярѣ Императорской Публичной Библіотеки, очень
хорошо сохранилось, за исключеніемъ послѣдняго листа, старательно скопи¬
рованнаго. Всѣхъ полулистовъ 38, или 76 страницъ. Но, еще до посланія къ Потѣю, патріархъ Мелетій прислалъ семь *)
посланій въ Западную Русь, которыя и вошли въ сборникъ, въ которомъ,
вмѣсто заглавія, помѣщенъ на первой страницѣ, украшенной рамкою, слѣду¬
ющій выходъ: «Зъ друкарни Острозское въ лѣто отъ созданія міра 7106, а
отъ по плоти Рождества Господа Бога и Спаса нашего Іисуса Христа лѣта
1598, мѣсяца іюня 11, сіа Книжица выдана>. Тотчасъ же, на оборотѣ,
начинается предисловіе: Господу нашему Іисусу Христу повелѣвающу: «еже, рече, глаголю вамъ въ тмѣ,
рцѣте во свѣтъ, и еже въ уши слышасте, проіювѣдите верхъ домовъ»**), сице же и
аіігелъ Господнь Товиѳу глагола: «тайну, рече, цареву сокрывати благо есть, дѣло же
Господне открыта и исповѣдати честно есть» ***), пе бо подобаетъ молчаніемъ покрывати
вещи душеполезныя, пачеже общаго всѣхъ спасенія правовѣрныхъ христіанъ, еже свя¬
тѣйшій Мелетіе патріархъ, яко истипый пастырь словесныхъ овецъ Христова стада, сды-
шащи скорбь и ведіе възмущеігіе въ нынѣшніе времена, отъ инославныхъ па насъ быва-
ющи, онъ же, яко отецъ благоутробпый, болѣзнуя о своихъ чадахъ, посѣщающи послапмн
своихъ священныхъ писаній, утѣшаа въ скорбехъ, купно же и въ правовѣрію утвержаа,
здѣся посылаетъ, да быхмо ся прелестьми свѣта сего мудрованіемъ не съотводили, ниже
прещенія страшащеся единою намъ богопреданыа истиныа святыя вѣры никакоже отсту¬
пали, но крѣпко непоколебимо въ ней стоали ♦***). А понеже меновите вдѣся тые по¬
сланія святѣйшаго патріархи суть отдаваны, ихже воистину недостоитъ молчаніемъ
покрывати, всѣмъ бо обще належатъ, тѣмъ же и мы боящеся зъ пеключимымъ и лѣни¬
вымъ рабомъ осужепіа, иже пріемъ талантъ сребра господина своего, и несътвори имъ
приобрѣтеніа, по шедъ съкры и въ земли погрѳбе его *♦***), сего ради листы тые свя¬
тѣйшаго патріархи посланіи, преведши па Словенскій языкъ и въ сей настоящей кни-
жици типарнымъ художествомъ напечатахомъ, на ползу и утверженіе правовѣрнымъ
христіаномъ. Послѣ предисловія слѣдуетъ: «чинъ, или оглавленіе, еще съдержитъ въ
собѣ сіа Книжица*: Первое. Свидѣтедства вкратцѣ собраные отъ божественыхъ писаній, и святыхъ
богосдовцевъ, и вселенскихъ учителей—о нсхожденія святого и Жнвотворящого Духа
отъ единого Отца, яко отъ начала и корени Божества, отъ него же Сынъ родися и Духъ
происходитъ. Второе. Листъ святѣйшаго Мелетіа патріархи Александрійскаго первый
лѣта отъ създанія міру 7102, мая 8, съ Константинополя, меновит^ до его милости князя
Костантина Островского въ началѣ, и до прочихъ всѣхъ православныхъ княжитъ и па¬ *) Во всѣхъ библіографическихъ каталогахъ, вѣроятно, по недоразумѣнію, говорится о какихъ-то «Десяти посланіяхъ Мелетія къ неунитамъ», какъ объ отдѣльной книгѣ. Никогда
ничего подобнаго не выходило изъ Острожскоб типографіи. А вышла оттуда въ 1598 году «Книжица», нѣчто въ родѣ сборника, въ которомъ изъ десяти статей семь заняты посланіями Библиотека "Руниверс1