Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
8 ПРИМѢЧАНІЯ. мало-по-малу отсѣдающихъ и премудре измѣпяюще, приведоша ихъ на евангелское про
повѣданіе, преже поученіемъ бывшимъ на слушапіе удобъ приведени быша на истинное,
ниже бо есть возможно драво строптиво нахилити скорымъ паведеніѳмъ и силою руки
исправити, якоже нѣкій отъ нашихъ богословцевъ рече: удобъ убо иматъ преломитися,
пижли исправитися. И сего ради, якоже рѣхомъ, въ мало вр»мя оставленъ бысть имъ
опрѣснокъ, понеже великъ соборъ тогда бысть въ Римѣ Жидовъ, якоже книга святыхъ
апостолъ Дѣяпій сказуеп». Потомже егда время бысть, разсыпаше и се. Яко| ((•6.1І)при
Моисеи бысть по устроепію Божію, остави бо Евреомъ жертвы творити, дондеже ему
Господъ яве покажетъ. Такожде егда исправлено бысть, розсыпа жертвы оны на послѣ¬
довъ. И доволно ми есть писати сія къ мужу сущу исполнъ Духомъ Святымъ и раз¬
умомъ духовнымъ. Дай бо, рече, премудру вину и премудрей будетъ. И преже врамепи сего, въ началство архіерейства моего составленое се писаніе
послахъ ко блаженному папѣ Римскому. Послахъ убо нѣкоимъ грядущимъ на поклоне¬
ніе во Іерусалимъ къ могистру благоплемепитому и дудѣ сущу во Италіи Аргиру, яко
да послетъ сіе ко блажеппому папѣ. Оттолѣжъ два лѣтѣ мимоидоша, и не возмогохъ
увѣдати. И се убо преписавъ послахъ ко благовозлюблепію твоему и да любве ради
моея, пачеже Бога ради, егоже ради и о не мже писано есть,—о Христѣ молимся, глаго¬
летъ Божествеппый апостолъ, послеши сіе ко многочестному блаженствію святого лапы
и ислросиши отписаніе и послеі |(12)ши къ намъ. Аще же писаніе се прочтеши, свя-
щенствіе твое, и послеши е ко нему, благоугодно есть дѣло Богу и человѣкомъ, еда како
призрѣвшу молитвами святыхъ и верховныхъ апостолъ и прийметъ, яже списахъ и сово¬
купится со любящими святыню его, честными братями и отцы, и общо вси купно всихъ
миротворцу и истинному Богу нашему благодаренія жертву принесемъ, единомудрствующе
и единоприпошеніе освящающе и приносяще. Яко отъ насъ лобзай свящепый и пре¬
подобный соборъ твоея церкви. Цѣлуетъ же и иашъ соборъ святымъ цѣлованіемъ свя-
тыпю твою призывающимъ со мною святыхъ твоихъ молнтойь. И радуйся здравіемъ и
веселися о Господѣ всегда, и о насъ худыхъ у священныхъ ти молитвахъ воспоминай. Потоль посланіе патріарха Антіохійскаго. 7. —Иво, бискупъ Краковскій. Большую и обстоятельную статью о немъ
можно найти въ іюльской книжкѣ «Бяіеітіка \Ѵаг82а*зкіе$о> за 1854 годъ.
Этотъ энергическій человѣкъ, жившій въ XIII вѣкѣ, оказалъ большія услуги
дѣлу распространенія и утвержденія католицизма въ Польшѣ. Онъ уже мѣ¬
тилъ на Кіевъ и Галичъ, «але недолго его тамъ терпѣлъ Кіевскій князь
Володимѳръ, боячися, абы Россове презъ ихъ науку (Доминикановъ, введен¬
ныхъ Ивою) отъ Грецкихъ обрядовъ не отпали». 8. —Іовіаиь (Паѵіиз СІайіиз Іоѵіапи8), наслѣдовавшій Юліяну въ 368 году.
Копыстенскій ошибочно называетъ его Іовиніаномъ. Съ этимъ именемъ извѣ¬
стенъ почти современникъ Іовіана,—извѣстный еретикъ Іовишапъ, противни¬
ками котораго были Амвросій, Іеронимъ и Августинъ. 9. —Іосифъ Соланъ, митрополитъ Кіевскій. Уніатскіе и католическіе пи¬
сатели совершенно безосновательно заподозрѣвають Іосифа Солтана въ уніат¬
ствѣ. Изъ обнародованныхъ вновь документовъ («Археограф: Сборн.» т. VI;
«Перечн. Опись Ркнсн. Отд. Вилен. П. Б.>) и изслѣдованія А. П. Демьяно¬
вича и профессора В. Г. Васильевскаго оказывается, что митрополитовъ и
епископовъ въ Западно-Русской церкви съ именемъ Іосифа было три: Іосифъ
Болгариновичъ I, Іона, Іосифъ II Солтанъ, Іосифъ III. На этомъ основаніи,
каталогъ митрополитовъ какъ у Кревзы, такъ и у Копыстенскаго не отличается
точностью, о чемъ мы н предупреждаемъ читателя, рекомендуя ему, х;х Библиотека "Руниверс1