Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
приыэташя. 7 лія десятый день перваго мѣсяца бяше тогда предуготовленіе нѣкое пасцѣ со прочіими
тремя денми, сирѣчъ со первонадесятымъ, и второ и тремимъ надесяти днемъ, якоже
во книзѣ Исхода пишетъ: рече Господъ къ Моисею: мѣсяцъ сей мѣсяцемъ вамъ начало,
первый вамъ будетъ во мѣсяцехъ лѣту рцы ко всему сонму сыновъ Израилевымъ. Въ
десятый мѣсяца сего да возметъ всякъ овча на домъ отѳчествія, и будетъ соблюдено до
14 дня мѣсяца сего. Якоже и намъ есть уготованіе и предпразвество святымъ страстемъ
Господа нашего Іисуса Христа великая недѣля, тако и Евреомъ четыри они дни пред-
уготоваяіе нѣкое бяше пасцѣ узаконено. Ибо друзіи евангелисти, преже преставлшеся,
не постигоша, видѣти евангелское проповѣданіе Іоана Богослова: сей долголѣтенъ
бысть, обрѣлъ составленіе евангелій оныхъ и на конецъ житія 11 (об.О)своего во островѣ
Патсмѣ сушу, богоподвижну бывшу, при Доментіяпѣ цари свое евангеліе списа, яже
онѣми многая покровена речено, другая же оставлена, яко чюдо о Лазари, и время ве¬
чери, и другая иная списавъ, яве и велегласно проповѣдавъ. Тѣмже молю васъ: останитеся, Господа ради, о сицевой и явленнѣй истлпнѣ пре-
кословити и отметатися, и еже творятъ прочій церковпіи кормители *), се и вы творѣте,
четыремъ патрыярхомъ послѣдующе, понеже множайшихъ судъ вѣренъ есть и приятенъ,
единагоже ни отъ когоже приятенъ есть **). Блага же два паче единаго—написано
есть. Идѣже бо единомудрствуютъ четыри и содержатъ, кто да отречется глаголя, яко
нѣсть Бога посреди ихъ?! Якоже Христосъ глаголетъ: идѣже суть два или тріе собрапи
о имени моемъ, ту есмъ посреди ихъ. И сего ради молюся: совокупимся вси духовне и будемъ братолюбцы, а не само¬
любцы, понеже ни Христосъ самъ во время страсти его, якоже рѣхомъ, нѣсть постиглъ
ясти опрѣснокъ, еще отъ Іудей] |(1Ф)неуготовану сушу, якоже рѣхомъ, ниже паки апо-
столи предаша, яже не прияша. По вечери бо, якоже глаголютъ евангелисти, предаде
тайну новаго завѣта, ревъ: желаніемъ вожделѣхъ сію пасху ясти съ вами,—яве убо
есть, яко тогда прийде часъ страданія. Сего ради иже опрѣсноку причащаются, во Аполинаріеву ересь впадаютъ, невѣ-
дуще яко онъ убо глаголаше, яко іѣло убо бездушно, и кромѣ ума приялъ есть Сыпь
и слово Божіе отъ Пречистыя Дѣвы и Богородица, глаголя, яко недоволно есть вмѣсто
ума и душа Божество сице иже опрѣснокъ припошаетъ, мертву плоть, а не живу при-
нашаетъ. Ибо квасъ вмѣсто душа тѣсту бываетъ, и соль вмѣсто ума. Сія же неимущу
опрѣсноку, како не бездушенъ и мертвъ есть, во истинну мертво творится всѣмъ при¬
чащающимся его. Ибо Господъ нашъ Іусусъ Христосъ совершенъ сый Богъ и совершенъ
человѣкъ, согубъ естествомъ, а не составомъ, тѣло одушевленно и умъ отъ Приснодѣвы
и Богородица приемъ и совершеннымъ хлѣбомъ предастъ подобно новаго завѣта ||(о6.10)
тайну, и благословивъ и рекъ: приймѣте и ядѣте, иже есть небесный хлѣбъ животный
и животъ даетъ идущимъ его, якоже Христосъ завѣща намъ глаголя: ядый плоть мою и
пия кровь мою, во мнѣ пребываетъ, и азъ въ немъ. Ащели и словесъ сихъ силу не при-
емлете и со прекословіемъ сопротивитеся глаголюще, яко отъ святыхъ апостолъ Петра и
Павла опрѣсное преданіе прилхомъ, послушаемъ о семъ ваше братолюбство, и показати
вамъ со Богомъ хотяще нѣкая, яже апостоли предаша исперва творити, и паки онѣми
самѣми на послѣдовъ исправлена и претворена на благовѣріе наше, елико еже о Христѣ
вѣру укрѣпляюще и Божей церкви благодатію его утвержаеми и простираема и суботу
убо равно со Святою недѣлею повелѣно бѣ намъ соблюдати, и ничтоже дѣлати. Нынѣ
же се убо нѣсть. И Петръ же приходящихъ отъ языкъ къ непорочнѣй вѣрѣ християн-
стѣй, преже обрѣзайте ихъ, и тако крещашѳ. И Павелъ Тимоѳея обрѣза. Ктомуже и
оглашаеміи, сирѣчъ нарицаеміи обѣщаеміи креститися 11 (1 і )трндесятлѣтни крещахуся. И другая нѣкая преданія вѣрующій соблюдаху и архиереи жены имяху. Нынѣ же отъ
сихъ ни едино есть Божей святѣй церкви, укрѣпляемѣ и успѣвающѣ на совершенѣйшая
и истиннѣйшая, да кое странно и дивно чюдо, еще тогда ученицы въ началѣ проповѣ-
данія отъ немощи многихъ нисходяща, нѣкая обычная имъ допустима творити, иже *) т. е. правители; у Бопнстенскаго: «началннци». **) Вся эта точка, въ переводѣ Ко- пыстенскаго, помѣщена па . 91-мъ столбцѣ. Библиотека "Руниверс1