История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
6 ПРИМѢЧАНІЯ. и рече: приймѣте, се есть тѣло мое. И свѣдителствуетъ еаки о семъ возлюбленный той
ученикъ, идѣже глаголетъ: ведоша Іисуса отъ Кайяфы во приторъ, и тіи не вонийдоша
во приторъ, да не осквернятся, по да ядятъ пасху. И паки той же во другой главизнѣ
глаголетъ: и убо Іудеѣ яко да не останутъ тѣлеса на крестѣ въ суботу, понеже пя¬
токъ бѣ, бяше бо великъ день тоя суботы, и прочая. И яко не единою глаголетъ, но
множицею, точію хлѣбъ, и нетокмо сей глаголетъ сіе, по и прочій евангелиста. Ибо
Матѳей глаголетъ: идущимъ имъ, 11 (7)приемъ Іисусъ хлѣбъ. Видѣте ли, яко и сей гла¬
голетъ: благодаривъ, разломи, дастъ ученикомъ своимъ, и рече: приймѣте и ядѣте.
Опрѣснока же ни который отъ пихъ не воспоминаетъ. Понеже бо хотяше пострадати
Христосъ въ той день законныя пасхи, егда хотяше пасха быти богоубійцамъ, въ онже
и агнецъ отъ Іудей заколаемъ бываше, въ день пятка, въ онже четвертыйпадцать мѣсяца
бываше, въ лѣто нятьтисяіцное пятьсотъ тридцать третее, кругъ убо бяше солнцу 18,
мѣсяца же пятаго. Сіе сотвори Іисусъ яко да не преданъ бывъ и не постигнетъ тайну
свою ученикомъ предати, возлегъ на вечери въ четвертокъ, по вечери нриемъ хлѣбъ
преломи, и предастъ апостоломъ тайну ||(об.7)новаго завѣта. Въ нощъ, въ четвертокъ,
въ пюже преданъ бысть отъ Іуды Іудеомъ якоже писано есть. Но что убо Лука глаго¬
летъ: нриемъ Іисусъ хлѣбъ, благодаривъ преломи? Се убо и Лука свидѣтелствуетъ, яко
хлѣбъ приялъ есть Христосъ, а не опрѣснокъ. Въ четвертокъ бо бяше тогда законная
пасха 13 дня мѣсяца бяше, и пе бяше опрѣснока тогда, ибо опрѣснокъ во 15 мѣсяца
узаконенъ бѣ ястн. Тѣмъ же убо четвертогонадцать дня перваго мѣсяца луны пасху
парицаетъ законъ зготовати, иятыйжепадцать первый опрѣснока суботу нарицаетъ, и
въ той день узаконено бысть опрѣсноку ясти, якоже и агнцу во 14 заклатнся, въ онъ же
закланъ бысть йгпецъ Божій, вземляй грѣхи міра. Понеже Христосъ закланъ бысть въ
день 14—въ депь пятка, а въ суботу бяше празникъ опрѣснока,—когда убо опрѣснокъ
ялъ естъ, и когда убо апостоломъ новый завѣтъ далъ есть творити? И понеже глаголете,
яко отъ святыхъ апостолъ прияхомъ опрѣснокъ творити, егда по воскресеніи его отъ
мертвыхъ глаголете, видѣте, како дѣлы яве обличаемы есте?! ||(8) Симъ убо тако реченнымъ, что иматъ кождо ко симъ отвѣщати, се убо пока¬
захъ яве, яко преже празника пасхи вечеря бысть, опрѣснокъ же ясти прежѳ пасхи
пе бяше законно, якоже рѣхомъ. Приложу ти къ пеотвѣтпу увѣренію, преже напи¬
санному слову сему, и другую главизну тогожъ евапгелиста Іоанна, яко и ты самъ
исповѣдати имаши, яко тако есть, ибо въ васъ евангелія истинна есть, такоже и ваша,
а неизмѣнна суть и тожъ глаголютъ. Сія >бо рекъ Іисусъ духомъ и свѣднтелствова и рече:
аминь, аминь, глаголю вамъ, яко единъ отъ васъ предастъ мя. Взираху же ученицы
другъ на друга, не видяще о комъ глаголетъ. Бяше же возлюбленъ единъ отъ ученикъ
его на лонѣ Іпсусовѣ, егоже любляше Іисусъ. Помяпу же ему Симонъ Петръ вопро-
сити его, кто естъ, о немжѳ глаголетъ. Припадже онъ на перси его, глагола ко Іисусу:
Господи, кто естъ? Огвѣща Іисусъ: той есть, ѳмуже азъ омочивъ хлѣбъ подамъ. И омо¬
чивъ хлѣбъ Іудѣ Симонову Скаріоту дастъ. И по хлѣбѣ тогда внийде въ онь сатана.
И глагола ему Іисусъ: еже твориши, твори воскорѣ. ||(об.8) Сего же ни единъ отъ воз¬
лежащихъ не увѣде, что рече ему. Нѣціи же мняху, понеже влагалище держаше Іуда,
якоже глаголетъ ему купити, яже на потребу имамы на празникъ. Евангелисту убо тако'Р сихъ являющу, како не бѣ слѣпу видѣти, яко преже закон¬
ныя пасхи вечеря бысть. По сему убо еже рече, «яко нѣціи мняху, глаголетъ Іудѣ:
купи, яже на потребу имамы на празпикъ»,—яве показалъ естъ время, въ оньже вече¬
рялъ Христосъ со ученики своими. Тѣмъ же да пепомышлепіе нѣкое прекословіе бысть
тобѣ о времени, въ неже вечеря бысть, по прочихъ евангелистехъ глаголемая, снрѣчъ,
пснеже Матѳей глаголетъ: во первый же опрѣснока приступиша ко Іисусу ученицы его
глаголюще: Господи, гдѣ хощеши уготоваемъ ти ясти пасху. Лука же евангелистъ глаго¬
летъ: преже дня опрѣснока, въ оньже подобаетъ жрѣтися пасдѣ, посла Петра, Іоана,
рече: шедше, уготовайте п&мъ ясти пасху. Словеса же сія трехъ евангелистовъ не маютъ
сопротивленіе нѣкое или раздѣленіе отъ глаголемыхъ Іоаномъ евангелистомъ, якоже
пишетъ: || (9)преже празника пасцѣ, вѣдый Іисусъ, яко принде часъ его, да прейдетъ
отъ міра сего ко отцу, и прочая. Первѣй опрѣснока являютъ намъ Вожествеипя еванге¬ Библиотека "Руниверс1