Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
ПРИМѢЧАНІЯ. 5 церкви, и еже правило содержите со всѣми западными церквами, яко главѣ тѣло со вся¬
кимъ послушаніемъ послѣдуетъ. Пишетъ же и о семъ: яко отъ ветхаго ученія, святыхъ апостолъ туждн ихъ тво¬
римъ, иже опрѣснаго ради преданія, и не точію отъ самѣхъ апостолъ, но и отъ самого
Христа владыки нашего прияхомъ, глаголете. И не яко невидяще, яко вси, иже во
восточной страпѣ блаженный отцы кваснымъ хлѣбомъ безкровную жертву творити веляху,
иже житіемъ и словомъ и поученіемъ всю вселенную .
•) ||(5)сирѣчъ въ тѣлес* Христовѣ, иже во время распятія Господпя явлено бысть, егда
кровь и вода отъ пречистыхъ его ребръ истекоша, копіемъ прободену бывшу, Святый же
Духъ пребысть во обожественпѣй плоти его, юже ядуще вѣрніи во причастіи хлѣба
Духомъ Святымъ во мѣсто тѣла Господа нашего Іисуса Христа, живемъ въ немъ, яко
живу обоженую плоть приемлемъ. И пѣсмы убо ктому подъ закономъ Моисейскимъ, да
опрѣсную жертву приношаемъ, но подъ благодатію есмы, и нова тварь о Христѣ.
Понеже древняя мимоидоша, якожѳ Павелъ вопіетъ, и быша вся нова. Да иже хощетъ
опрѣсноку причаститися, почто по ней не обрѣзается, понеже и Христосъ обрѣзаніе
принялъ по ветхому преданію. И суботу почто также не сохранятъ?! И слыши, чтб
Павелъ къ Галатамъ вопіетъ: се азъ Павелъ, глаголю вамъ, яко аще обрѣзаетеся, пѣ кую
же ползу отъ Христа имате, свѣдительствую же всякому человѣку обрѣзающемуся, яко
Долженъ есть весь законъ хранити, и отлучается убо Христа, иже закономъ оправ¬
дается, и благодати отпадаетъ, мы убо духомъ и вѣрою надежу правды приѳмлемъ.
||(#й.5)Сія убо Павелъ глаголетъ. Азъ же мало слово измѣнивъ, изреку подобное: аще опрѣснокомъ причащаетеся,
Христосъ васъ пичтоже ползуетъ, понеже на воспоминаніе Египетскаго избѣжанія
Евреомъ предано бысть, а не опасной страсти Христовѣ. Но еже аще реку: вѣруй,
яко и слезы покаяпія приходятъ ми, егда воспомяну, яко во всѣхъ въ нихъ же богоугодно
есть, крѣпко поучается, и Христово имя дѣлы тѣми прославляется, и ходите по путехъ
далнихъ, тружающеся отъ земля далняя, да реку же отъ края земнаго приходяще
во Іерусалимъ на поклоненіе животворящею гроба. Въ семъ же едино раздѣленіе и
соблазнъ Божественнымъ церквамъ бываете. Попеже предстатель единыя церкве Рим¬
скія блаженный папа пе хочетъ съ прочими патриярхи о божественныхъ тайнахъ
единомудрствовати и совокуплятися, но единъ той упорно отлучается, и свою волю
совершати тщится. Но даже всяко прекословіе ино оставлю, еже о вашемъ обличеніи.
Возможно убо имамъ Христовою помощію, аще бы благоволно хотѣли слышати, яко
егда Господь со ученики || (б)своими вечералъ во великій четвертокъ вечеру, не бяше
убо опрѣснокъ яготовапъ. Во великій бо пятокъ, въ онъ же 14 день луны бяше, тогда
Евреи хотяху пасху ясти. И вонмн здѣ, всяко прекословіе оставлю, и побѣдита всуе
тщатася. Мы убо не побѣдита ищемъ, но правду изобрѣсти и явнти и братію пріята,
о нихже разлученія сердцемъ зѣло уязвляемся. Глаголетъ бо Іоаннъ Богословъ еванге¬
листъ, иже на вечери па перси Господа нашего Іисуса Христа сподобися возлещи,
егоже паче кто есть другій отъ ученикъ его вѣрнѣйшій: преже убо празника пасни,
вѣдый Іисусъ яко пріиде часъ ею, да прейдетъ отъ міра сею ко Отцу, и возлюбить
свонхъ-си еже въ мірѣ, ло конца возлюбилъ есть. И вечери бывши, дияволу уже вло-
жившу во сердце Іудѣ Симону Скаріоту, яко да предастъ его, и прочая. И еже глаго¬
летъ возлюблепный сей ученикъ Христовъ Іоанъ, яко' прежде праздника вечери бывши,
яве глаголетъ, яко не во четвертокъ случися паска быта, но смотрѣніѳ нѣкое ||(сМ)
божественно бысть, яко бо въ нощъ ту хотяше преданъ быта, предастъ ученикомъ
божественныя ‘жертвы великую тайну. И сего ради рече: желаніемъ вожделѣхъ сію
пасху ясти съ вами. Отсюду бо явно есть, яко еще нѣсть былъ уготованъ опрѣснокъ
тогда, якоже рѣхомъ, но хлѣбъ есть квасенъ предложенъ тогда Христу со ученики его,
преже бо празника пасхи вечера бысть. Внегда же разломи, далъ ученикомъ своимъ •) Судя но старинной (визу) помѣтѣ, не достаетъ двухъ полулистовъ; 6-го и 7-го, Библиотека "Руниверс1