История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
ПРИМѢЧАНІЯ. 3 жемь отчасти пополнить изъ упомянутаго выше Западно-Русскаго рукопис¬
наго сборника. I. По сланіе (безъ начйла) Венеціанскаго енкскопа Доминика къ
Антіохійскому патріарху Петру (XI вѣка). ||(1) ходяшу ти, во слѣдъ тебе ити подвизаетъ насъ. Мы же въ западней странѣ
и далечи земли и мора удаленіемъ разлучаеми, обачеже любовію совокуплени и сопра-
жени, вашея святыни разуму совокуплятися хочемъ. Тѣмъ же убо возвѣщаемъ о нашей
церкви, яжѳ отъ божествепаго Марка еуангелиста проиовѣданія сѣмя нрнемши исперва
и блаженному Петру поставлшему честь патриаршескаго чина и мепе внутрь во Ита¬
ліи единаго быти и на Римскомъ соборѣ папы десное сѣдапіе приемшу, сіе бо чести
показавати вамь имамы, да писаніемъ другъ друга обличимъ о собѣ, предже мы ваше
благоутробіѳ желающе и къ вашему разуму прийти потщахся, да любовъ совершеную
межи собою обновимъ. Обаче *) о семъ твоему отчествію умолкнути и не можемъ презрѣтй, яко да воз¬
вѣстимъ вамъ, еже отъ собора церкви Костянтинаграда Римскія церкви поношаютъ
убо слышахомъ, и гадятъ преосвященный опрѣснокъ, егоже мы вомѣсто Тѣла Христова
освящаемъ и причащаемся ему. И сего ради насъ несовершенныхъ и ненсправленыхъ
|| (ой. 1) о Тѣлеса Христовѣ творятъ, и отъ совокупленія святыхъ церквей насъ имутъ,
еже бо кромѣ смѣшенія квасъ опрѣснокъ творимъ, и благодаренія жертву приношаемъ
имъ. Понеже опрѣсночное обычаніе петокмо апостолскимъ, но и Христовымъ преда¬
ніемъ держимъ. Обаче кваснаго хлѣба священное размѣщеніе отъ православныхъ свя¬
тыхъ отецъ восточиимъ церквамъ предано есть и увѣренно и законно содержится,
обаче обычая вѣрна разумѣваемъ и разумне духовне укрѣпляемъ, ибо квасное и браш-
ное размѣщеніе, еже восточныя содержатъ церкви, воплощенпаго Слова являютъ суще¬
ство. Простоже тѣсто прѣсное, еже мы творимъ во церкви, чистоту человѣческія плоти,
еюже божество самое размѣсити изволи, безъ отвѣта являетъ. Сего ради запрети твое отчествіе, иже тако безъ страха священная и апостолская
уставленія не прнемлютъ, еже бо паче укрѣпити подобаетъ, то вами укрѣпленая разсы-
пуются, и самое тое основаніе раскопаютъ. И туне ли Петръ и Павелъ 11 (2) во Ита¬
ліи проповѣдаша, да аще вся западныя церкви отъ правыя вѣры и блаженныя жизпи-
лишени суть. Къ сей вѣрѣ никтоже приходитъ аще не причастникъ будетъ Тѣлу и
Крови Христовой. Лкоже самъ рекъ:.аще не ясте плоти сына человѣческаго, и не піетъ
крови его, не имате живота въ себѣ. И аще убо опрѣснаго хлѣба приношеніе нѣсте
тѣло Христово, мы вси чуждн есмы живота. Сія убо отъ вашего священства скоро по¬
знаваемо, въ насъ исповѣдуемъ и отъ вашея любви зпамепіе просимъ увѣдати и вашего
изволенія хотѣніе онисати. Отнисаніе святѣйшаго патриярха Петра Домнику, архие-
іі и с к о п у Венацкому, лротиву писанію его посланому. Честному и равно-авгелному владыцѣ и духовному брату нашему архиепиекопу
Грандейскому, еже есть Акилія, намъ же о Христѣ возлюбленному Домнину — Петръ,
Божою милостію патриярхъ Божіяго града **). Многовеселіе и духовную радости принесоша намъ твоя священная словеса, пре-
подобне и Богомъ возлюбленне, и духовный брате, и честный владыко! Возвеселихом.
бося яве немало о нихъ, познавше, яже о Христѣ любовъ твою| |(е6. 2) и православ¬
ную мудрость бл&говозлюбленія твоего. И понеже лишеніи ми, еже о нрѣсненомъ словѣ,
много иматъ раздѣленіе, не причастно убо ест$ преданіемъ отъ пашея святыя соборныя
вселенскія церкви, о немже, паче на послѣдокъ ***), Господупомогающу исповѣмси,
твоими свггыми молитвами укрѣпляемъ. *) Отсюда и ниже переводъ съ сокращеніями помѣщенъ у Кревзы (см. выше, текстъ,
стлбц. 204). **) Рукопись обрѣзана. ***) См. ниже, съ об. 4-го листа. Библиотека "Руниверс1