Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
147 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ІОДА. 148 нолитанскій, взялъ его зъ собою до
Луцка, яко до своей Діецезіи належа-
чого, и взась до Берестя, за прозбою
нашею и за прозбою братства свѣтского,
до насъ на ігуменство прислалъ. Отъ, хтось недобрый въ томъ часѣ
збурилъ войну зъ козаками. И повстало
великое преслѣдоване и непотребная
суспиція на бѣдную Русь отъ іновѣрныхъ
по всей. Коронѣ Иолской и великомъ
князствѣ Литовскомъ. Ничогожъ не-
божчикъ отецъ ігуменъ южъ противного
и не мо'вилъ противко уніатомъ: сидѣлъ
собѣ тихо въ монастыру подъ часъ тотъ
трвожливый. Алитъ в0) ианове судовые
каптѵровые воеводства Берестейского, за
уданемъ пана Шумского, капитана на
тотъ часъ гвардіи кролевской, прислали
особъ килка шляхты до монастыря на¬
шего, абы его взяли до замку. А былъ
на тотъ часъ день соботный, мяновите—
першій іюля, и одиравовалъ самъ не-
божчцкъ — литургію въ храмѣ Рождества
Пречистой Дѣвы Богородици въ другомъ
своемъ монастыру. Кгды теды обачилъ
тую шляхту въ церкви, которая по него
пришла была, а власне подъ часъ
спѣваня «Иже хоровимъ», стоячи у
престола, стрвожился былъ собою барзо,
и, якобы въ запомнене пришовши,
стоялъ много, ничого не однравуючи,
моглъ бы другій разъ еще пѣснь херувим¬
скую проспѣвати. Потомъ взась одправо-
валъ, и всю оную литургію порядне
окончилъ. А по сконченю выслухалъ
шляхты, же по него пришла была. И
заразъ, изъ церкви не отходячи нигдѣ,
взявши зъ собою и другого брата, по-
шолъ до замку. Тамъ же, гды передъ
пановъ судовыхъ пришолъ, почалъ
былъ впродъ до нихъ нисходително (зіс)
мовити и. зъ многою ихъ честію, нри- *°) Польск. а1і<- — вдругъ, вотъ, пока,
доколѣ. | водити оное, яко Павелъ святый былъ
передъ королемъ Аггриппою и щасливого
себе розумѣлъ, же передъ нимъ мѣлъ
оповѣдати. Але оные ианове судовые
1 згордили небожчика ігумена тою но¬
вою и, не слухаючи далѣй, казали
! інстягаторови, помененому пану Шум¬
скому, справу противъ ему - о по-
сылане якихсь листовъ и пороху до
Козаковъ-зачати и доводити. А отецъ
; ігуменъ на тое (то естъ, мовитъ): «Ми¬
лостивые ианове! Удане и змышленаж
речъ, абымъ я мѣлъ албо листы, албо
порохи до Козаковъ посылати! Але такъ
маете всюды свои мытники, шлите жъ
собѣ до нихъ, нехай они признаютъ,
если я коликолвекъ кѵды порохи про-
вадилъ. А стороны листовъ—нехай ми
тутъ доводъ якій на тое покажетъ,,
і абымъ ихъ посылалъ, яко повѣдаетъ». I Послали теды заразъ того інстигатора
своего и иншихъ при немъ, абы мона¬
стыри наши обадва стрясли и пошука*
ли тыхъ листовъ и пороховъ. А кгды
ничого тамъ не знашли и назадъ южъ
одходили, выригнулъ свою злобу тотъ
інстигаторъ и реклъ до гайдуковъ сво¬
ихъ: «ей, бодай васъ ік&абіано, же не
подкинули есте якого ворка пороху и
не повѣдали, жесмо то тутъ у чернцовъ
знашли». Обачили затымъ и самые
ианове судовые, же не было жадного
на тое доводу, але простая толко и
словная мова, а праве—явный потваръ.
И дали тому покой.% А о ийшую речъ почали иытати и
мовили: «але тнсь то унею святую
ганилъ и проклиналъ»? Отповѣдаючи
на Ъое небожчикъ отецъ ігуменъ, а на-
продъ знаменіе великого креста на собѣ
положивши, реклъ до них^ : «Чи по то
есте, милостивые ианове, казали мнѣ
до себе прийти, щомъ я ганилъ и про¬
клиналъ унею вашу? Я щомъ на сей¬
мѣ у Варшави передъ королемъ его Библиотека "Руниверс1