История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
145 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ Филипповича, 1640 ГОДА. 146 кій. 1к)лшей до себе не знаю; толко въ
всемъ воли Бо.зской и преосвященству
вашему покорне себе лолецаю. Аѳанасій
Филиновичъ, игуменъ Берестейскій». Бъ листу Михаила, побожного чело¬
вѣка, зъ Замостя писаного, до Давыдіа,
намѣстника моего, до Берестя, речъ си
зменкуючую о мнѣ грѣшномъ Аѳанасію,
о вѣрм православной а унеи проклятой,
и о старшихъ нашихъ—каждый нехай
зрозумѣетъ, для чого то въ церкви
Печеро-Кіевской, на Воздвижене Чест- і
наго Креста Господня, при архіерею и
сенатори такомъ, попущеніемъ Божіимъ,
отъ особы недурной, суплика крвавая }
ся стала, выписуется въ тые слова: | « Извѣствуете превелебность ваша,
яко пречестный отецъ Аѳанасій отъ
узилища раздрѣшенъ иновѣрныхъ, въ
узы послася единовѣрныхъ до Кіева.
Се нѣсть ми дивно и чудно, яко и Хри¬
стосъ Господь нашъ сіе пострада: не бо
отъ невѣрныхъ, но отъ вѣрныхъ и своихъ
Ему преданъ бысть въ руцѣ человѣкъ
грѣшныхъ. И хощете иослати, да воз¬
вращенъ вамъ будетъ отецъ игуменъ
вашъ. Не будетъ—вѣруйте ми. Развѣ
аще тако есть воля Божая—пачеже
глаголю и да не пророчествуетъ о
имени Господни и о вѣрѣ православной
сотворятъ ему. Аще же восхощетъ
пророчествовати, умретъ скорѣе въ ру¬
кахъ ихъ, нежели отъ туждыхъ. Обаче
о семъ о молитву просите и пречестнаго
отца Кирилла. Глаголю: яко аще вѣруете,
тако быти вамъ отъ сихъ молитвъ; по
вѣри вашей буди вама, ибо Богъ, кромѣ !
молитвы, вѣсть еще, аще кто проситъ
Его что, точію да творитъ волю Его; |
вы же творите, яко вѣрую—вѣруйте и вы, |
яко то пріймете. Пророчествуетъ госпо-!
динъ отецъ Аѳанасій, яко унія погибнетъ.;
Сему бы вѣровалъ, аще бы достоинство ■
наше видѣлъ; но не вижду и не смѣю і вѣровати во конецъ. Песо ради речетеѴ
Сего ради, яко наша Русь сего не
хощетъ, паче же старѣйшины. Что бо
есть, еже не хощутъ вамъ отъ Кіева
пречестнаго господина отца игумена
вашего иослати вамъ. Се есть яко на
ѵнею рать творитъ: иже убо не хощетъ
ратовати на унеіо, хощетъ унею; сего
ради старѣйшины наши хощутъ унею,
аще не словомъ, но дѣломъ, еже горѣе». О СМЕРТИ славной памяти небожчика отца Аѳана-
СІА ФИЛИПОВИЧА, ІГУМЕНА БеРЕСТЕЙСКОГО
православного (повъсть ПРЕЗЪ послуш¬
никовъ ЕГО списана), РОКУ 1648 СТАЛОЙ,
ПОДЪ ЧАСЪ БЕЗКРУЛЕВЯ. Штосмо очима нашими видѣли и
што одъ другихъ тежъ особъ могли ся
вывѣдати—о мукахъ и .зейстю зъ сего
свѣта небожчика отца Аѳанасіа ігумена
нашего, тое пишемъ и свѣдчимъ. Не
пишемъ о житію его и справамъ, о
которыхъ и сами вѣдаютъ всѣ, и скрип¬
та тежъ небожчиковскіе о томъ опѣ-
ваютъ достатечне, а мы тутъ толко о
мукахъ и смерти его, еслибы хто праг-
нулъ вѣдати тенеръ албо напотомъ.
Напродъ теды, абысмо порядокъ справы
въ той справѣ нашой заховали, при¬
поминаемъ и тое: одъ оного часу, яко
славной г>9) памети наяснѣйшій Влади¬
славъ Четвертый, король Полскій, за¬
слалъ былъ небожчика отца ігумена зъ
Варшавы до Кіева, мѣшкалъ тамъ не-
исходимо, ажъ до смерти святой памети
господина отца Петра Могилы, метро-
нолиты Кіевского. Потомъ приѣхавшн
его милость отецъ Пузына, епископъ
Луцкій, до Кіева на погребъ метро* ѵ‘) Чья-то позднѣйшая рука постаралась
наиисать но атому же слову святой». Библиотека "Руниверс1