Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
137 ДІАИУІПЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1040 ГОДА. 138 смыслахъ здоровый. Смыслы въ человѣ¬
ку суть духовный и тѣлесный; смыслы
суть: видѣніе, слышаніе, новоненіе, до-
тнкане, смаковане. Тыи смыслы же сутъ причиною, албо
слухами до збавеня и до згиненя чело¬
вѣку, а человѣкъ естъ мудростью Божею
и свѣтомъ малымъ. Который то чело¬
вѣкъ, гды ся былъ послизнулъ въ раю,
презъ тыи оконка смыслу направилъ
его самъ собою Сынъ Божій Іисусъ Хри¬
стосъ зъ милости своей. А направивши
далъ всѣмъ людемъ Своимъ на всемъ
томъ свѣтѣ ведомымъ, ведлугъ пяти
смысловъ, пять столицъ на утечку ду¬
ховную,—то естъ: столицу Іерусалим¬
скую, Александрійскую, Рымскую, Антіо¬
хійскую, Константинонолскую, и патрі¬
арховъ въ нихъ пять на преложенства
и. на науку духовную всѣмъ . людемъ
Своимъ, таковымъ порядкомъ, яковый
и въ небѣ установилъ былъ пяти ар¬
хангеловъ зверхнѣйшихъ: Люципера,
Гавріила, Уріила, Рафаила, Михаила.
А гды зъ нихъ одинъ спалъ зъ неба,
ото презъ человѣка наполняючи тогъ
хоръ, самъ Сынъ Божій Іисусъ Христосъ
сталъ досконалымъ человѣкомъ и архіе¬
реемъ вѣчнымъ обоей стѣнѣ, небесной
и земной, ведлугъ реченного въ псалмѣ
117: «камень, егоже небрегоша зижду¬
щій, сей бысть въ главу углу» 48), и
той естъ фундаментомъ единымъ, голо¬
вою едною, пастыремъ еднымъ, доб-'
рымъ церкви своей святой, то естъ тѣ¬
лу своему духовному. Бо церковъ естъ
тѣло Христово, но еѵангелію: «разорѣ-
те церковъ сію и треми денми* воз-
вигну. ю». Онъ же глаголаніе о церкви
тѣла Своего, естъ теды Іисусъ Христосъ
власне рукою, Соломономъ въ Духу
Святомъ видѣною, о которой и напи¬
салъ: «душа праведныхъ въ руцѣ Бо- ») Ст. 22. I жіи», то естъ зъ вѣры справедливыхъ.
Отожъ тая рука Бога и человѣка дос¬
коналого о пяти палцахъ здоровыхъ,
1 то естъ властехъ згодныхъ, найдуючаяся,
{ всѣ недостатки людскіи наполняетъ и
сама реиментуетъ въ пяти столицахъ
свѣта того. А человѣку одному жадно¬
му южъ не повѣрилъ, для того, же ся и
ангелъ въ небѣ оному зневѣрилъ. А такъ патріархи тіи вси пять, вед¬
лугъ воли Бозской тутъ на моцъ ду¬
ховную установленіи, якъ офиціери еди-
ного кроля, повинни власне зъ собою
жити згодне въ милости братерской,
послу шне зъ милости братерской, но-
хвалне въ добромъ зъ милости братер¬
ской, наганне въ злымъ зъ милости
братерской, гдыжъ и цпоты головныи
чтыри тыи суть: ростропность, мѣр¬
ность, справедливость и мужество. 1 Знати потреба и то, же естъ Богъ
добрый, ягоды, естъ тежъ Богъ злый.
і неягоды. Згода—въ особахъ ровныхъ, | незгода—въ особахъ неровныхъ; неров-
і ность естъ пыха, ровность—покора; по-
; кора естъ жродломъ цноты, пыха—
! жродйомъ нецноты; нецнота—въ Люци-
1 перу, цнота—въ Богу правдивомъ. Прав-
: дивый Богъ—вѣчне добрый, а неправ-
дивый—вѣчне злый; злый роспорошаетъ
! марнотравне, а добрый збираетъ при¬
стойно. Добрый якіи скарбы маетъ, та-
; кіи и бранцемъ своимъ роздаетъ; злый
I якіи скарбы маетъ, таки и бранцемъ
! своимъ роздаетъ. Въ роздаваню Бозскомъ
I и въ браню людскомъ волность вѣчне
зостаетъ. Отожъ и ведлугъ хого всего лацно
! познати правду святую, що естъ въ
патріархахъ згодныхъ и теперь пяти
! (бо въ Москвѣ опатрностью Бозскою
| Россійскій станулъ* наполняючи литеру
1 5, на мѣстце Рымского), и що естъ
| въ ианежу едномъ. который, одорвав-
I шися, самъ столицею своею сталъ не¬ Биб/іиотека "Руниверс1