Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
133 ДІАРІУІПЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 134 «вшелякій чловѣкъ блудити въ вѣри
святой можетъ и самый папежъ». Року 1638 же былемъ якъ бы для
ялмужны на збѵдоване церкви Купл-
тицкои безъ писаня жадного въ Моск¬
вѣ, то власне волею Бозскою и прево-
домъ Пречистой Богородици, въ крес¬
тѣ Купятицкой, а снятъ для того, же
церковъ правдивая Восточная, въ пан¬
ствѣ тутъ христіанскомъ найдуючаяся,
за розорваньемъ згоды святой першей,
и за унеею тоею проклятою, а барзѣй
за наступленемъ презъ утискъ уставич-
ный людей правовѣрныхъ, не толко
фундацій, але жадной помочи южъ-южъ
не мѣла и мѣти не могла. Въ столи-
ди Московской будучи, гисторію пово-
женя моего подорожного, зъ объясне-
немъ таемницъ Бозскихъ, замыкаючихъ
въ себѣ помочъ утрапленой Всходнеи
Церкви, правдиве що написалемъ. Те-
ды и на сейми, року 1643, публице 4У)
въ сонатѣ въ Варшавѣ, опатрностыо
Божіею, зъ росказаня Пречистой Бо¬
городици. въ крестѣ Купятицкой, презъ
образъ Ем святый, супликуючи до ва¬
той кролевской милости, пана мнѣ ми-
лостивого, и до иншихъ ихъ милостей
пановъ сенаторовъ, о справедливость
святую Церкви и вѣры правдивой Грец¬
кой правдиве подавалемъ. Року 1644 до Кракова же ѣздилемъ
въ кривдахъ и потребахъ церковныхъ,
то есть: о найстя студентовъ на цер¬
ковь, о преслѣдоване и бите на ули¬
цахъ, о забране кони двохъ зъ возомъ
зъ речами на килкасотъ золотыхъ въ
Кобриню одъ якогось Облочинского,
уніата, а« найбарзѣй о урзненье боро¬
ды священноинокови и о обнажене діа¬
кона и о инлгіе деспекта и кривды не-
зносные, одъ тогожъ Облочинского и бХъ
поповъ уніатскихъ починеніи, лринам- а)Латин. риЫісе. нѣй—о листъ упоминалный жадаючи
кроля пана до тыхъ кривдниковъ, а
надто — за листомъ, до его милости
пана Сапѣги, воеводы Новогородского,
писанымъ, и за листами слуги его ми¬
лости пана Казановского, маршалка,
на имя Вавринца Зычевского. юристы.
—о привилей запечатаный на церковъ
православную Берестейскую. О томъ
всемъ доводы суть правдивые. ІТорада нобожная, именемъ Іису¬
са Христа, Откупи теля нашего,
кролю ІІолскому Владиславо-
ви Четвертому, пану а пану
мнѣ милостивому. Опачное литералное писмо и книги
Жидовскія всюды и чорнокнижскіи если¬
бы гдѣ были (бо въ Раковѣ и въ Кра¬
ковѣ слышать было) въ панствѣ тутъ
христіанскомъ, старатися зъ великимъ
усилованемъ выгубити. гдыжъ против¬
ное естъ Богу правдивому и пришестю
второму Его святому. Имя въ людехъ
взнецоное. имени Іисусову барзо про¬
тивное, а мяновите—«езуитское», въ пан¬
ствѣ тутъ христіанскомъ зганити потре¬
ба. и старатися, абы его не было, бо
значніи то суть предотечи антихристовы. Родичови своему милому, Жигимон-
тови Третему, святобливую памятку въ
канлици годно кролевского кошту и
ушанованя учинити, а не на. слупи.
На слупѣ зась томъ образъ Пречистой
Богородици чудотворный, Купятицкій,
зъ матеріи спижовой, або якъ воля
кролевская, на избавленіе души пана
отца своего коханого, удатися потреба
на молитвы презъ листы до патріар¬
ховъ пяти Церкви правдивой, каѳолиц-
кой, Восточной, прикладомъ Ѳеодоры,
невѣсты нобожной, которая за мужа
своего Ѳеофила, цесара Грецко го, обра¬
зоборцу, тымъ порядкомъ благала мае-
! статъ Бога иравдивого и ублагала. Але Библиотека "Руниверс1