Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
131 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 132 опаливаетъ, хотячи тымъ снаднѣй овеч¬
ки Христовы самому волкови драпеж-
ному и смокови пекелному на иожарте
вѣчное зъ уруганемъ выдати, прикла¬
домъ оной байки: лишка зъ волкомъ
покумалася; гды пошли по ялмужну,
волкъ мовитъ: «кумо, вполъ дѣлити
будемо,— иервѣй, ащо мое и твое, то я
то зъѣмъ обое». Хтожъ того не знаетъ,
же бискупъ и владыко, тожъ а тожъ
значитъ! А варовано канонами отцевъ
святыхъ, же одъ едного пастыря надъ
однымъ мѣстомъ два бискупы быти не
маютъ. Другая: же подъ титуломъ «ми¬
лости Божей» а тутъ утаилъ якого Бо¬
га: чи доброго, яи злого? Людей зъ
людми словомъ тылко згажаетъ. а ш*
самою речью; то есть, въ милость по¬
литичную, свѣтовую, облудную толко
приводитъ, а не въ духовную и правдивую;
сакраментовъ, мовлю. святыхъ, артику¬
ловъ вѣры и догматъ церковныхъ зъ-
едночаетъ: Хотѣлъ противникъ прав¬
дивую милость розорвавши, тѣмъ снад¬
нѣй церковь Христову и вѣру прав¬
дивую ръ вонтпливость подавши, зъ
памети и розумѵ людского вмрвати,
потлумити и на вѣки затратити. ІЦо
хотѣлъ былъ учинити и кресту чест¬
ному, на Голгоѳѣ горѣ будучому, бо
на томъ мѣстцу (яко Метафрастъ и
иншіе гисторики свѣдчатъ) каменици
былъ ирезъ Жидовъ лобудовалъ, кото-
ріи зъ трудностью Елена, матка цеса-
ра Грецкого Константина Великого, ла-
млючи крестъ Христовъ, знашда року
325)), — тое, мовлю, все вѣдаючи и
знаючи ((звлаща науки правдивой слу-
хаючи Іисусъ Христовы, который мовить:
«аще и око соблазняетъ, исткни е;
аще и рука, отсѣци ю»)), зачимъслуиі-
не, ведлугъ каноновъ отцевъ святыхъ
и права посполитого, духовного и свѣт-
ского, на соборѣ, въ Берестю Литов¬
скомъ порядне одправованымъ. за моцью патріархи и за позволенемъ
кроля пана своего одъ духовныхъ и
свѣтскихъ людей, универсалне року
1596 октовріа 6 дня зобраный44), при¬
кладомъ иншихъ енералныхъ и помѣст¬
ныхъ соборовъ въ всемъ поступуючи((якъ
Аріа, презвитера Александрійского, ко¬
торый Іисуса Христа створенемъ чинилъ
и ровности зъ Богомъ Отцемъ оному
не признавалъ, на Ниценскомъ нер-
шомъ соборѣ потоплено на вѣки, бо
форумъ мѣ Македоніа духоборца на
Константинополскомъ, Несторіа на Ефе-
скомъ, Діоскора наХалкедонскомъ, Ори¬
гена на Константинополскомъ, образо-
! борцовъ на Никейскомъ, Гонорія, па-
нежаРымского, монотолиту, на Констан-
; тинополскомъ. .Тиверія, паиежа Рым-
І ского, аріанина, и Маркелла, балво-
! хвалцу, на Рымскомъ соборѣ помѣст¬
номъ, Гилдебранда, папежа Рымского,
который чорнокнижствомъ и на папеж-
ство вступилъ, на Бриксинскомъ соборѣ
помѣстномъ анаѳемѣ вѣчне оддано, бо
тамъ форумъ мѣлъ и нроч.)),—прикла¬
домъ теды тыхъ соборовъ, о то и уніа¬
ты, якъ одорванци, здрайци и непрія¬
теле головныя церкви Всходней, Грец¬
кой, Руской, правдиве тежъ на Бере-
стейскомъ соборѣ помѣстномъ, бо тамъ
форумъ мѣли, за неупаметанемся ихъ
самыхъ, опатрностью Бозскою правомъ
суть иреконаны, отъ церкви отлучены
и справедливымъ судомъ Божіимъ суть
потоплени и клятвѣ на вѣки вѣчный
одданы. Декрета о томъ свѣдчатъ, въ
книгахъ великого князства Литовского
трибуналскихъ, Новогородскихъ, правди¬
ве вписаніи и найдуючіися. Хрисостомъ
святый мовитъ: «тамъ найлѣпшая згода,
гдѣ гнилость одтинается». Акролюючій
Пророкъ мовитъ: «всякъ человѣкъ ложь».
Алфонсѵсъ якійсь де-Кастра пишетъ: ■*) Слѣдуетъ читать: «вобрано**». Библиотека "Руниверс1